07
پنج شنبه 1 دی 1401
شماره 8671
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تقابل «سانچز» چپ‌گرا با نظام قضایی اسپانیا

جهان‌نما
نخست‌وزیر اسپانیا هشدار داده کشورش در آستانه بحران سیاسی قرار دارد که در تاریخ معاصر اسپانیا و حتی در میان دمکراسی‌های اروپایی ‌سابقه نداشته است.
ویژه
جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در اوکراین نشان داد که روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991تا به امروز، چه پیشرفتی داشته است.
دریچه
نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری در پرو عاقبت خوشی ندارد. تقریبا تمام 10رئیس‌جمهور پیشین این کشور در 20سال گذشته به استثنای چند مورد که دوره ریاست‎شان بسیار کوتاه بود، یا خودکشی کرده‌اند، یا در زندان هستند،

300روز جنگ و ویرانی در اوکراین

طی 10ماه جنگ در اوکراین، حدود 7هزار غیرنظامی و 23هزار نظامی از هر دو طرف کشته شده‌اند
گزارش 1
صبح دیروز ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به‌صورت ناگهانی در حساب توییتری خود اعلام کرد که برای تقویت امکانات دفاعی در راه واشنگتن است؛ چند ساعت بعد او در کاخ سفید با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد.
ال‌ان‌جی، ابزار اروپا برای مدیریت بحران انرژی

ال‌ان‌جی، ابزار اروپا برای مدیریت بحران انرژی

اروپا با یکی از بدترین بحران‌های انرژی خود دست به گریبان است و دولت‌ها در این میان تلاش می‌کنند تا با مجموعه‎ای از اقدامات از شهروندان خود در برابر تبعات جهش قیمت حامل‌های انرژی محافظت کنند و همزمان اقتصاد خود را سرپا نگه دارند.
همکاری چراغ‌خاموش توییتر با پنتاگون در خاورمیانه
شبکه اجتماعی توییتر به پیشبرد اقدامات نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه کمک ‌کرده است.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل:جلوگیری از دسترسی دختران به دانشگا‌ه‌های افغانستان از سوی طالبان، به‌شدت باعث نگرانی است.