16
یکشنبه 22 دی 1398
شماره 7855
هوشمند
23023644
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
چندی پیش وزیر ارتباطات در نشست امضای تفاهمنامه‌های تولید گوشی داخلی به مسئله مهمی اشاره کرد. او در این نشست اعلام کرد که با افزایش قیمت ارز و گران‌شدن گوشی تلفن‌همراه، بسیاری از کاربران وقتی گوشی هوشمندشان دچار خرابی یا حادثه می‌شود دیگر نمی‌توانند گوشی نو خریداری کنند.
مسابقه فضایی بین آمریکا و روسیه نیم‌قرن پیش پایان یافت و فضانوردان آمریکایی نخستین انسان‌هایی بودند که روی‌ماه قدم زدند.
توسعه صنعت هوانوردی و فضایی متعلق به یک کشور نیست و دانشمندان مختلفی در این زمینه پیشتاز بوده‌اند. یکی از آنها کنستانتین تسیولکوفسکی، دانشمندی خودآموخته بود که فعالیت‌های بسیاری در عرصه هوا‌و‌فضای روسیه و همچنین اتحاد جماهیری شوروی انجام داد.
اگر کسی ساکن شهر کواکرتاون در پنسیلوانیا، جایی در 80کیلومتری فیلادلفیا باشد، کره صبحانه‌اش ممکن است با یک کامیون خودران و بدون سرنشین به دستش برسد!

جادوگر کوانتومی

درباره قابلیت‌های شگفت‌انگیز رایانه‌ای که می‌تواند زندگی بشر را متحول کند و آینده‌ای جدید را در دوران «برتری کوانتومی» پیش‌روی جهان بگذارد
گوگل می‌گوید که به برتری کوانتومی دست پیدا کرده است. در واقع می‌توانیم بگوییم که پردازنده سیکامور آن، می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای به انجام برساند.