16
سه شنبه 21 آبان 1398
شماره 7803
هوشمند
23023644
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
برخی اختراع‌ها با اینکه بسیار ساده بوده‌اند اما در عین حال تأثیرگذاری بسیار زیادی داشته‌اند و حتی در برخی موارد، ثروت انبوهی را نصیب مخترع‌شان کرده‌اند. یکی از این اختراع‌ها، برگه‌های یادداشت  چسب‌دار هستند که به‌وسیله اسپنسر فرگوسن سیلور، دانشمند آمریکایی که در شرکت 3M کار می‌کرد، ابداع شد.
از گذشته‌های دور، صداهای مختلفی که از دل طبیعت به گوش انسان می‌رسید، ذهن انسان را به‌خود مشغول می‌کرد. این صداها گاهی بلند، گاهی کوتاه، گاهی وحشتناک و گاهی عجیب و اسرارآمیز بود. گاهی انسان منشأ این صداها را پیدا می‌کرد و گاهی از یافتن منشأ آن ناامید می‌شد و آن را به نیروها و موجودات ماورایی نسبت می‌داد.
یک روش جدید برای حذف دی‌اکسید کربن از جریان هوا طراحی شده است که می‌تواند ابزاری برای مقابله با تغییرات اقلیمی باشد. این سیستم جدید می‌تواند تقریباً در هر سطحی از غلظت گاز کار کند.

آینده‌ بدون راننده

وسایل نقیله خودران‌به‌زودی در شهرهای مختلف جهان تبدیل به مسئله‌ای عادی می‌شوند؛ اما چرا این فناوری برای جهان مهم و حیاتی است؟
شاید هنوز راهی بسیار طولانی در پیش باشد، اما خودران‌ها سرانجام ما را به سمت آینده‌ای سوق می‌دهند که دیگر رانندگی به مفهوم کنونی معنا نخواهد داشت و به همین‌خاطر هزینه‌های حمل‌ونقل می‌تواند بسیار کاهش پیدا کند. خودروسازان بزرگی همچون لکسوس، بی‌ام‌و، مرسدس و... برای ارائه نخستین خودران تجاری خود، با یکدیگر رقابتی تنگاتنگ دارند.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
گوشی‌های موبایل هر روز مدل‌هایشان عوض می‌شود و فناوری‌های جدیدی را به بازار عرضه می‌کنند. مشخصات فنی گوشی‌ها  هر روز عجیب و غریب‌تر می‌شود و بعضی از گوشی‌های رده‌بالا را حتی می‌توان با کامپیوترها نه‌چندان قدیمی مقایسه کرد.