02-03
چهار شنبه 16 خرداد 1403
شماره 9117
سیاسی- دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جایگاه بین‌المللی تازه ایران

مهدی علی‌آبادی، معاون نمایندگی ایران در ژنو به‌عنوان رئیس کمیته امور عمومی یک‌صدودوازدهمین کنفرانس بین‌المللی کار انتخاب شد.
ویژه
باکیتژان ساگینتایف، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ابراز تمایل ایران برای پیوستن به این سازمان چندملیتی خبرداد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از دیوان‌عالی خواست در پرونده جنایی مربوط به او درباره پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی مداخله کند.
آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی آنروا اعلام کرده ساکنان نوار غزه به‌دلیل نبود آب، ناشی از توقف فعالیت دستگاه‌های آب شیرین‌کن با خطر مرگ روبه‌رو هستند.
پیکر شهید سعید آبیار، از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه که در حمله اخیر جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به شهرک «حیان» در شمال‌غرب استان حلب سوریه به شهادت رسید، در حرم حضرت رقیه س تشییع شد.
توصیه رهبر معظم ‌انقلاب به نامزدها و هواداران آنها

اخلاق حاکم باشد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ملت ایران به یک رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد
رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام‌خمینیره تأکید کردند: پیش‌بینی ۵۰سال قبل امام بزرگوار درباره فلسطین، به‌تدریج درحال تحقق است و عملیات معجزه‌آفرین «طوفان‌الاقصی» با باطل کردن نقشه وسیع دشمنان برای تسلط بر منطقه و جهان اسلام، رژیم‌صهیونیستی را در مسیر اضمحلال قرار داده و در پرتوی ایستادگی ایمانی و تحسین‌برانگیز مردم غزه، رژیم اشغالگر در مقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است.
آغاز ماراتن انتخابات با 80 داوطلب

آغاز ماراتن انتخابات با 80 داوطلب

اسامی تأییدصلاحیت‌شدگان قرار است روز سه‌شنبه، 22خردادماه اعلام شود
شورای‌نگهبان در حالی از روز سه‌شنبه وارد مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌است که با پایان مهلت 5 روزه ثبت‌نام متقاضیان، 80 نفر، از طیف‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی کشور موفق به ثبت‌نام نهایی شده‌اند.
هر یک ساعت، 3شهید در غزه
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ظهر سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ساعت گذشته ۷جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.
سخنگوی شورای‌ نگهبان گفت: جلسات بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از روز سه‌شنبه دیروز آغاز شده ‌است.
PDF سیاسی- دیپلماتیک
کوتاه سیاسی- دیپلماتیک
سخنگوی ارتش اسرائیل، کشته شدن 4اسیر اسرائیلی در غزه را تأیید کرده است.
خبرسازان
سی‌وپنجمین مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام‌خمینی ره همزمان با حضور زائران ایرانی در 2شهر مدینه و مکه برگزار شد.