06
دو شنبه 10 مهر 1402
شماره 8899
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خودرو در بن‌بست ارزی

چهره روز
محمد رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک ایران درباره سرنوشت واردات خودروی دست دوم می‌گوید: در زمان حاضر رفت‌ و برگشت‌های کارشناسی انجام شده، اما هنوز آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای دست‌دوم نهایی نشده و به همین دلیل واردات خودروهای دست‌دوم صورت نگرفته است.
ویژه
وزیر راه‌ و شهرسازی همچنان خواستار ارزان‌سازی سیمان و فولاد برای نهضت ملی مسکن است و شخصا راهکار خروج قیمت‌گذاری و معاملات این دو نهاده را از بورس کالا راه‌حل می‌داند، اما این راهبرد جدای از اینکه موردپسند دولت نیست، مبنای قانونی نیز ندارد.
دبیر هیأت تجدیدنظر شورای رقابت گفت: خودروسازان اخیراً هیچ مجوزی برای افزایش قیمت محصولات خود از شورای رقابت دریافت نکردند و خبر‌های مطرح شده در مورد افزایش قیمت برای هفته‌های آینده کذب است.

رشد 13درصدی تولید خودرو در نیمه نخست سال

با وجود رشد تولید، تیراژ فروش خودرو 64هزار دستگاه افت کرده است
گزارش
آمار‌ها نشان می‌دهد تیراژ تولید خودرو‌های سواری در نیمه نخست امسال 13درصد افزایش یافته است با این حال، در همین مدت تیراژ فروش خودرو‌سازان 12درصد افت کرده ‌که نشان می‌دهد میزان فروش افت محسوسی داشته است.

قیمت هر سیخ جگر 2برابر شد

قیمت جگر به‌صورت روزافزون بالا می‌رود. درحالی‌که طبق نرخنا‌مه سازمان میادین میوه و تره‌بار، یک‌ماه پیش هر کیلو جگر سیاه گوسفندی 510هزار تومان بود، در حال حاضر به 550هزار تومان رسیده است.
ارزش تجارت خارجی ایران به 55میلیارد دلار نزدیک شد
رئیس‌کل گمرک ایران: تجارت خارجی کشور در نیمه اول سال‌جاری با ۴.۸۴درصد رشد به حدود ۵۴.۶میلیارد دلار رسید.
میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور در طول یک‌سال اخیر با رشد 3درصدی از مرز ۳۳۷میلیون مگاوات ساعت عبور کرد تا ضمن ثبت رکورد جدیدی در این زمینه، نقش مؤثری را در تامین برق موردنیاز مشترکان ایفا کند.

هشتگ

در قیمت تمام‌شده ساخت مسکن، مجموع سیمان و فولاد در هر 2 روش ساخت اسکلت‌فلزی و بتنی، تنها 14.2درصد از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، مشکل اصلی در مسکن، قیمت زمین است. با عدد و رقم حرف بزنید.

قیمت اجاق گاز

قیمت اجاق گاز