08
دو شنبه 10 مهر 1402
شماره 8899
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اهرام مصر، همچنان باستان‌شناسان و کاوشگران را شگفت‌زده می‌کنند و در پی هر کاوش، ابعاد جدیدی از ساختار پیچیده آن مشخص می‌شود.
برخلاف سال‌های اوج کرونا، از ابتدای امسال خبرهای خوبی درباره میزان ذخایر خونی و افزایش اهدای خون منتشر شده و حالا هم سخنگوی سازمان انتقال خون از اهدای خون یک‌میلیون‌و۱۶۴هزارو۹۴۲ نفر در بازه زمانی بهار و تابستان۱۴۰۲ خبر داده که این میزان بیش از 2درصد نسبت به ‌مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
حالا دیگر اغلب مردم می‌دانند که بسیاری از روستاییان و عشایر، هر ساله به‌دلیل نبود نظام توزیع مناسب، مجبور به فروش محصولات خود به واسطه‌ها می‌شوند.
خبر آخر
فردوس کاویانی، بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ‌در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.
به ستایش یگانگی مردم ایران در روزهای هفته وحدت

چراغ نور وحدت بوده این‌جا *

ایران سرزمین رنگ‌هاست؛ دیار ادیان و اقوام. از شمال تا جنوبش و از شرق تا غربش، سرشار و سراسر است از تنوع و تکثر. به هر شهر و روستایش و هر کوی و برزنش اگر سر بزنید، هر کسی به زبانی سخن می‌گوید و به مذهبی معتقد است و آداب و سنن بومی و محلی‌اش را دارد.

یک جشن و یک امت

میلاد رسول اکرمص، از بزرگ‌ترین جشن‌هایی است که مسلمانان در سراسر دنیا دارند و هر ساله، با شوق و شور فراوان آن را برگزار می‌کنند و در بسیاری از کشورهای مسلمان، این روز تعطیل عمومی است.
رهایی ۷۰۰ نفر از قصاص‌نفس
خبر قصاص‌نفس و اعدام یک قاتل به سرعت برق و باد در فضای مجازی می‌چرخد و دست‌به‌دست می‌شود، اما خبر رهایی یک محکوم به قصاص از پای چوبه‌دار با بخشش اولیای دم از آن خبرهای خوبی است که طبق معمول دست‌به‌دست نمی‌شود، این در حالی است که تعداد پرونده‌های قصاص‌نفس که منجر به سازش و صلح و گذشت اولیای دم از حق قصاص می‌شود، یکی‌دوتا نیست؛ آماری دارد باورنکردنی.