06
دو شنبه 13 شهریور 1402
شماره 8876
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

استمرار مشوق‌های نوسازی

چهره روز
محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران از ادامه روند تدوین و تصویب بسته‌های تشویقی در حوزه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: نسبت به میانگین دو دولت گذشته در صدور پروانه‌های ساختمانی بافت‌های فرسوده، حداقل ۵۰درصد رشد داشته‌ایم.
ویژه
گاز طبیعی، یکی از نیازهای اصلی صنایع پتروشیمی، فولاد، سیمان و سایر صنایع انرژی‌بر است و قیمت تعیین‌شده برای آن اثر مستقیمی بر فعالیت و حاشیه سود آنها دارد.
احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی: سال‌گذشته ۵۳میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم.
نقد خبر
مدیر مرکز تحقیقات آب و فاضلاب مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو می‌گوید: الزامی شدن بازچرخانی آب در ساختمان‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های مسکونی می‌تواند تا ۵۰درصد به صرفه‌جویی در مصرف آب این ساختمان‌ها کمک کند.

تجارت تهران-کابل در عصر طالبان

برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد تا پایان سال‌جاری ارزش صادرات ایران به افغانستان به 1.3میلیارد دلار می‌رسد
گزارش
افغانستان یکی از بازارهای اصلی و هدف صادراتی ایران در طول سال‌های اخیر بوده است. هرچند با بازگشت طالبان به قدرت در 2سال پیش، ورق تا حدودی برگشته اما ایران همچنان در میان کشورهای صادرکننده کالا به افغانستان در رتبه نخست قرار دارد.

چند میلیون خودروی فرسوده داریم؟

براساس آمار اعلام شده 45درصد کل وسایل‌نقلیه، 90درصد موتورسیکلت‌ها و 80درصد خودروهای عمومی کشور فرسوده هستند
دریافت گواهی اسقاط خودروی فرسوده، براساس ماده10 قانون ساماندهی صنعت خودرو از الزامات شماره‌گذاری خودرو محسوب می‌شود.
علت تأخیر پروازهای اربعین
سرپرست دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کمبود نیروی انسانی ارائه‌دهنده خدمات هندلینگ در فرودگاه‌ها به‌ویژه فرودگاه امام ره و عدم‌هماهنگی در فرایند سوخت‌گیری هواپیماها از علل اصلی تأخیرهاست.
فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان: در کشور 70 تا 80درصد ساختمان‌های کشور زیر ۶طبقه ساخته می‌شود که هزینه پایه ساخت هر مترمربع برای این گروه 10 تا 12 میلیون تومان است.