09
دو شنبه 29 شهریور 1400
شماره 8319
کتاب
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«درمانگاه فلسفه» با عنوان فرعی «درس زندگی از زبان فیلسوفان بزرگ» نوشته لورنس دویلرز با ترجمه سامان شهرکی است که به تازگی از سوی نشر خزه منتشر شده است.
تازه‌های نشر
نشست هفتگی شهرکتاب، سه‌شنبه ۳۰شهریور ساعت ۱۱صبح به نقد و بررسی کتاب «مسئله مرگ وزندگی است» نوشته اروین یالوم و مریلین یالوم با ترجمه زهرا ابراهیمی اختصاص دارد که با حضور ارسطو میرانی، رضا اسدپور و زهرا ابراهیمی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

قوانین حمایت از پدیدآورندگان، کارآمد نیست

گفت‌وگو با مهدی غبرایی و اصغر نوری درباره بلایی که کپی کردن بر سر ناشران، مترجمان و خوانندگان می‌آورد
کپی‌برداری در ترجمه بسیاری از کتاب‌ها و آثار معروف و پرمخاطب ادبیات داستانی جهان باعث شده تا در اوضاع دشوار اقتصادی این روزها، عرصه بر ناشران و مترجمانی که تلاش می‌کنند آثار خواندنی و شاخص را روانه بازار کنند تنگ‌تر شود. خلأ قانون کپی‌رایتحق انتشار و نبود نظارت دقیق و منظم برای جلوگیری از کتاب‌سازی، عرصه را برای سوء‌استفاده‌کنندگان و سودجویان حوزه کتاب باز کرده است تا حق و حقوق مادی و معنوی بسیاری از ناشران و مترجمان را پایمال کنند؛ به این شکل که ناشرانی بازاری پس از موفقیت یک اثر ترجمه شده در بازار نشر، همان کتاب را به اسم فردی دیگر به اداره کتاب وزارت ارشاد می‌فرستند، مجوز می‌گیرند و کتاب را منتشر می‌کنند.