12
سه شنبه 14 شهریور 1402
شماره 8877
تندرستی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هر 60 عمود ؛ یک پایگاه امدادی

نگاه
برای اربعین امسال ۴هزار پزشک، گروه پزشکی، امدادگر و نجاتگر داوطلب در کشور عراق مستقر شدند که هیچ مزد و حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند.
ویژه
۵ دهک اول جامعه به‌طور کامل و رایگان تحت پوشش بیمه قرار دارند اما به‌گفته محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت برای دهک‌های بالاتر نیز تخفیف حق بیمه درنظر گرفته شده است.
روستاییان و عشایر بیمه شده از نیمه دوم امسال از طریق مراکز بهداشت تحت حمایت بیمه حوزه بهداشت روان و تغذیه قرار می‌گیرند.
بسته گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های شایع در سفر اربعین ازجمله اسهال و استفراغ، ریفلاکس، گرمازدگی، کنترل عطش، عفونت‌های تنفسی، ادراری، زنان، نفخ، سوءهاضمه، دردهای مفاصل و عضلات، سرفه‌های خشک و خلط دار غیرعفونی، خشکی دهان، عرق‌سوز شدن در پایگاه‌های طب ایرانی مستقر در مرزها توزیع شد.

اتاق سرد اورژانس علیه گرمازدگی

رئیس سازمان اورژانس کشور از تمهیدات برگشت زائران اربعین و آغاز مأموریت جدید برای روزهای پایانی صفر می‌گوید
گفت و گو
خدمات بهداشتی و درمانی در مرزهای غربی کشور برای زوار اربعین، امسال متفاوت‌تر از گذشته ارائه شده است.

مدیریت بیماری‌ها با روش‌های نوین درمانی

یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی، نورولوژی و سرطان‌ها در حال گسترش هستند و با استفاده از روش‌های معمول نمی‌توان آنها را مدیریت کرد.
تسهیلات ۵۰ هزار میلیاردی برای شرکت‌های دارویی
سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو: از ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی مصوب شده از سوی بانک مرکزی برای شرکت‌های دارویی تاکنون 30هزار میلیارد تومان اول براساس گزارشی که بانک‌های عامل به ما داده‌اند پرداخت شده و در اختیار شرکت‌های دارویی قرار گرفته است.