15
دو شنبه 16 آبان 1401
شماره 8632
استان‌ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راه‌اندازی خانه گلیم در عنبران

میز خبر
معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:«خانه گلیم عنبران» در ساختمان صنایع‌دستی این شهر راه‌اندازی می‌شود.
ویژه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در پی وقوع نخستین بارندگی در استان خوزستان طی روزهای ۱۲ تا ۱۳ آبان تعداد ۲۸۳ بیمار دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند و تحت مراقبت قرار گرفتند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۲ درصد از تصادفات استان ناشی از سرعت غیرمجاز و ۲۲ درصد ناشی از انحراف به چپ خودروهاست.
عکس خبر
هر سال برداشت انار از پانزدهم مهر آغاز می‌شود و تا پایان آبان ادامه دارد.

خروج آرام آب‌ از مرز «درگز»

میانگین بلندمدت خروج سالانه رواناب و سیلاب از مرز‌ درگز در استان خراسان رضوی به سمت ترکمنستان 40میلیون مترمکعب است
گزارش
خراسان رضوی با ۱۱میلیون‌و۶۴۰هزار وسعت در شمال شرقی ایران، مانند اغلب استان‌ها با کمبود منابع آبی مواجه است به‌طوری‌که با وجود استعداد کشاورزی در 3.5میلیون هکتار از عرصه‌ها، عملا فقط در یک‌میلیون هکتار آن کشاورزی صورت می‌گیرد؛ یعنی 9درصد از کل مساحت استان.

نوسازی خانه‌های بافت تاریخی یزد

بازسازی بافت تاریخی خسارت دیده از سیل مونسون در یزد ادامه دارد
سامانه بارشی مونسون هفته اول مرداد ۲۴ استان را درگیر کرد و شهر یزد، تنها شهر جهانی کشور هم از تبعات تخریبی این سامانه بی‌نصیب نماند.
اختصاص اعتبار به طرح‌های راهسازی چهارمحال و بختیاری
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع مصوبات سفر ریاست‌جمهوری، حدود 3هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های حمل‌ونقل و محورهای مواصلاتی استان اختصاص یافته است.
PDF استان‌ها
کوتاه استان‌ها
مدیرکل امور امنیتی، انتظامی اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان گفت: ۲۱۵ جلد شناسنامه در همدان برای فرزندان اتباع خارجی صادر شد.
از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۵ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی در این استان صادر شده که زمینه اشتغال ۲۶۴ نفر را فراهم کرده است.