04
سه شنبه 12 تیر 1403
شماره 9141
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تجارت 61میلیارد دلاری با همسایگان

تجارت
رئیس‌کل گمرک با اشاره به تجارت ۶۱‌میلیارد دلاری ایران با همسایگان، گفت: اگر تفاهمنامه‌های امضایی که در بالاترین سطوح امضا شده محقق شود، حجم تجارت در این حوزه بیش از 3برابر خواهد شد.
ویژه
بهنام بخشی، سخنگوی آب و فاضلاب تهران گفت: ۳۵درصد از مشترکان شهر تهران در رده خوش‌مصرف‌ها قرار دارند، ۶۰درصد پرمصرف هستند و ۵درصد بدمصرف.
آمارهای وزارت جهاد کشاورزی از رشد 19درصدی تولید برنج در دولت سیزدهم حکایت دارد؛ اتفاقی که به تنظیم بازار این کالای اساسی کمک کرده و فشار ارزی برای تأمین نیاز از طریق واردات را کاهش داده است.
شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌های جدید بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی را با استناد به رأی نهایی دیوان عدالت اداری اعلام کردند.
آب
فرقی نمی‌کند چاه‌ها غیرمجاز باشند یا مجاز؛ وقتی کسی آب اضافه بر قاعده از زیر زمین برداشت کند، زیر پای ایرانیان خالی می‌شود.

منتظر کدام خودروهای ارزان باشیم؟

در دنیا خودروهایی تولید می‌شود که قیمت آنها با توان اقتصادی خریداران ایرانی همخوانی دارد
گزارش
وزیر صنعت از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای عرضه خودرو‌های ارزان قیمت وارداتی خبر داد.

ترکیه پس از ۴سال از ایران نفت خریداری کرد

یورواستات از واردات نفت ایران توسط بلغارستان و لهستان به‌عنوان 2عضو رسمی اتحادیه اروپا در سال ‌جاری با وجود تحریم‌ها خبر داد و اعلام کرد، ترکیه نیز برای نخستین ‌بار طی ۴سال گذشته از ایران نفت وارد کرده است.
افزایش ذخایر ارز و طلای کشور
محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی است و اطمینان می‌دهم که ذخایر آزاد ارزی و ذخایر طلای بانک مرکزی در حال افزایش است.