04
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
شماره 9082
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
روز گذشته وزیر صنعت از افزایش تیراژ تولید خودرو به میزان 20درصد خبر داد. این به‌معنای آن است که تیراژ روزانه تولید باید به 6هزار دستگاه برسد که رقمی بیش از 2میلیون دستگاه در سال خواهد بود.
بانک مرکزی روز گذشته از نخستین برات الکترونیک رونمایی کرد. این ابزار می‌تواند راه‌حلی برای تأمین منابع مالی شرکت‌ها برای افزایش تولید و تأمین سرمایه در گردش باشد.
گزارش‌ها حاکی است که ایران برای رشد ۱۰برابری تجارت با آفریقا هدف‌گذاری کرده، اما عدم‌شناخت ظرفیت‌ها بین تجار ایرانی و آفریقایی، نبود یا کمبود حمل‌ونقل ارزان، مستمر و فراگیر و همچنین وجود مانع جابه‌جایی مستقیم ارز و پول، ازجمله موانع توسعه تجارت یا تجارت مستقیم بین ایران و قاره آفریقا هستند که باید برطرف شوند.

قیمت توافقی با دلار ترجیحی

گزارش
درست از روزی که محمدرضا فرزین، سکان هدایت بانک مرکزی را در دست گرفته تا کنون، تلاش کرده با نگه‌داشتن قیمت ارز در محدوده تثبیت شده، آرامش را در بازارها حفظ کند و ثبات قیمت‌ها را به ارمغان آورد.

جزئیات تجارت ایران و آفریقا در سال۱۴۰۲

آنطور که اخیرا سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت توضیح داده، در سال گذشته ۳۹کشور از قاره آفریقا، مقصد صادرات کالاهای ایرانی به‌ صورت مستقیم بودند.
4216میلیون دلار در 37روز
4216میلیون دلار در 37روز
براساس آخرین آمارهای رسمی از اول فروردین تا هفتم اردیبهشت امسال، 4میلیارد و216میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات اختصاص پیدا کرده است.
اصیل‌ترین، فاخرترین و در عین حال، سخت‌ترین کار در اقتصاد، تولید است. با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، همشهری برای پیگیری مشکلات تولید در خدمت شماست. نکته‌ها و دغدغه‌هایتان را در زمینه تولید با ما در میان بگذارید.