04
پنج شنبه 12 بهمن 1402
شماره 9018
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گوشی موبایل کمتر از 5میلیون تومان

خرید
باوجود قیمت‌های بالای بسیاری از موبایل‌ها، گوشی‌هایي با قیمت مناسب هم در بازار موجود است. نکته اینکه در میان آنها برندهای معروفی مانند سامسونگ هم وجود دارد.
ویژه
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه: مجموع پاداش بازنشستگان کشوری و لشکری ۳۳ هزار میلیارد‌تومان بوده که قبلا برای حدود ۷۵ هزار بازنشسته و ۳۰ هزار ایثارگر، ۲۴ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده و اعتبار لازم برای بخش باقیمانده نیز تخصیص داده شده و تا چند روز آینده به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود.
تحلیل
بانک مرکزی در تازه‌ترین تصمیم خود مجوز انتشار280هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده خاص را با نرخ سود 30درصد برای تامین مالی تولید صادر کرد.

سود بی‌سابقه بانک‌ها به سپرده‌ها

طرح سپرده‌‌پذیری با نرخ سود 30درصد با عنوان گواهی سپرده خاص در بانک‌های کشور رونمایی و عملیاتی شد
گزارش
همه بانک‌ها روز گذشته در یک اقدام مشترک و هماهنگ از آغاز طرح حفظ سپرده‌های مشتریان با نرخ سود 30درصد با عنوان گواهی سپرده خاص رونمایی کردند و براساس اعلام بانک مرکزی تا چهارشنبه هفته آینده بالغ بر 280هزار میلیارد تومان گواهی سپرده خاص روی میز قرار می‌گیرد.

ثبات ارز؛یک تجربه یک‌ساله

بررسی آماری قیمت ارز در 5سال گذشته نشان می‌دهد، شوک‌های ارزی از جنس شوک 2 هفته گذشته، یک اثر روانی است که بعد از یک دوره طولانی ثبات در بازار به‌ وجود آمده است.
رشد 3/5درصدی تولید غلات ایران
تولید غلات ایران در سال 2023میلادی براساس آمار وزارت کشاورزی آمریکا با رشد حدود 5/3درصدی، بیش از ۲۳ میلیون تن بود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
اواخر دی‌ماه بود که مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی عنوان کرد قیمت مرغ گرم باید حدود 85 تا 86هزار تومان باشد.