04
یکشنبه 17 دی 1402
شماره 8994
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

۲۰میلیون بخاری تعویض می‌شود

انرژی
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: برنامه ما این است که در اجرای طرح جایگزینی، بخاری‌های گازسوز بازده بالا با رده انرژی B و A با ۲۰میلیون بخاری گازی کم‌بازده جایگزین شوند.
ویژه
یک میم با عنوان «مشکل‌داری» که از زبان یک رپر ایرانی زبانزد فضای مجازی شده، به ‌صورت nft به قیمت 22500دلار معادل 280میلیون تومان فروخته شد.
به‌دنبال ادعای رویترز مبنی بر توقف فروش نفت ایران به چین، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین این موضوع را تکذیب کرد.
خودرو
طبق توافق انجام‌شده بین وزارت صنعت، خودروسازان و قطعه‌سازان قرار است شرکت‌های خودرو‌ساز 120هزار خودرو را 5درصد زیر قیمت بازار تا پایان سال عرضه کنند با این حال اجرای این طرح هنوز نامشخص است و به‌نظر می‌رسد شورای رقابت نیز با آن مخالف است.

برای کار در خارج، سر کار نروید!

هشدار وزارت کار به نیروی کار متخصص ایرانی که برای پیدا کردن کار در کشورهای خارجی به مؤسسه‌های غیرمجاز کاریابی مراجعه می‌کنند
گزارش
اعزام نیروی کار مازاد به خارج در مورد کشورهایی نظیر ایران که دارای نیروی متخصص جوان هستند، جدای از ارزآوری، باعث می‌شود ضمن حفظ کرامت نیروی کار، تجربه‌اندوزی و انتقال دانش فنی نیز انجام شود.
صادرات آبزیان ایران چقدر است؟

صادرات آبزیان ایران چقدر است؟

در 8 ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مجموع ارزش صادرات آبزیان رقم ۲۳۵میلیون دلار و ارزش واردات نیز در این مدت ۴۰میلیون دلار بوده و تراز بازرگانی خارجی آبزیان مثبت ۱۹۵میلیون دلارشده است.
تجارت چمدانی شیرینی به خارج از کشور
علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران با اشاره به اینکه اگر در مواداولیه مورد نیازمان تغییر قیمتی اتفاق نیفتد، قیمت شیرینی برای شب عید تغییری نخواهد کرد، گفت: با وجود توانایی بالا در تولید شیرینی و امکان صادرات آن اما بسترها فراهم نشده و در حال حاضر به‌صورت چمدانی این کار انجام می‌شود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
نخستین شهرک تخصصی خورشیدی ایران با مساحت 100هکتار با ظرفیت حدود 15مگاوات در منطقه‌ای به نام شال در بویین زهرای استان قزوین با همکاری ساتبا، سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، استانداری و شرکت برق منطقه‌ای قزوین در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.