04
پنج شنبه 16 آذر 1402
شماره 8964
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تغییر مسیر آبی صنایع

چهره‌روز
سخنگوی صنعت آب از ابلاغ برنامه جایگزینی آب مصرفی ۱۳۵۰واحد صنعتی و معدنی با مصرف ۸۳۰میلیون مترمکعب در سال با منابع آب نامتعارف خبر داد.
ویژه
قیمت تخم‌مرغ در بازار دوباره رو به افزایش گذاشته است. کمترین قیمت هر شانه 30تایی تخم‌مرغ در سوپرمارکت‌های پایتخت روز گذشته 135هزار تومان بود و قیمت هر عدد تخم‌مرغ حتی در بسته‌بندی‌های تنظیم بازاری به 5.500 تومان رسیده است.
با وجود آنکه 3سال از مصوبات مجلس برای واگذاری سهام عدالت به جامانده‌ها می‌گذرد هنوز امکان تخصیص سهام به این افراد فراهم نشده است با این حال در تازه‌ترین رویداد مدیرکل دفتر توسعه مردمی‌سازی‌ واگذاری‌ها از برنامه‌ریزی برای واگذاری سهام به جامانده‌های سهام عدالت خبر داد.
کارشناس بازار طلا و جواهر در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته اخیر گفت: در هفته جاری که رو به اتمام است از ابتدای هفته اخبار سیاسی نگران‌کننده‌ای منتشر شد و شاهد درگیری در منطقه خاورمیانه بودیم و همین موضوع بازارهای مالی را با نوسان شدیدی همراه کرد .

ترمیم حقوق، میانبر خروج از رکود است

علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر: با سرکوب مزد به محاق رکود تورمی رفته‌ایم و برای خروج از محاق باید ترمیم دستمزد را پذیرفت
گفت‌وگو
کارگران سال‌هاست که خواستار ترمیم دستمزد و حذف شکاف میان هزینه معیشت و درآمد هستند.

فشار مالیاتی جدیدی به افراد حقوقی و تولیدکنندگان وارد نمی‌شود

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور : علت افزایش درآمدهای مالیاتی، تورم و افزایش تعداد مودیان از محل شناسایی فراریان مالیاتی است و قرار نیست فشار مالیاتی جدیدی به افراد حقوقی، شرکت‌ها و تولیدکنندگان وارد شود.
تجارت ایران و روسیه به ۱.۷ میلیارد دلار رسید
محمد رضوانی‌فر، رئیس‌کل گمرک ایران: تجارت ایران و روسیه در 8 ماهه سال‌جاری با ۱۸درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و ۷۵۶میلیون و ۴۰۵هزار دلار رسید.