04
سه شنبه 3 مرداد 1402
شماره 8839
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

معمای خودروهای بنزین‌خوار

چهره روز
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از میانگین مصرف روزانه ۱۱۴ میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن سفرهای تابستانی و ایام اربعین این عدد باز هم افزایش می‌یابد.
بازار
با تصمیم جدید سازمان حمایت، محصولاتی که از طریق رویه واردات از محل صادرات خود به کشور وارد می‌شوند با نرخ ارز سامانه سنای بانک مرکزی قیمت‌گذاری خواهند شد. این تصمیم می‌تواند به کاهش قیمت گوشی‌های بالای 600دلاری در بازار منجر شود.

نقشه راه بخش خصوصی برای رونق اقتصاد

پارلمان بخش خصوصی به مجلس و دولت پیشنهاد کرد در برنامه هفتم، قیمت‌گذاری دستوری بنگاه‌های بورسی متوقف شود
گزارش
همزمان با بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تخصصی مجلس، پارلمان بخش خصوصی پیشنهاد کرد که ‌ قیمت‌گذاری محصولات و خدمات همه بنگاه‌های اقتصادی که سهام آنها در بازار سهام معامله می‌شود، در 5سال آینده متوقف شود، افزون بر این‌ قوای مقننه و مجریه درصدد تدوین یک سند روشن باشد که سیاست‌های تجاری و صنعتی ایران را شفاف سازد.

رشد 2/2درصدی تولیدات صنعتی

آمارها نشان می‌دهد میزان تولیدات صنعتی شرکت‌های بورس در خرداد‌ماه 2.2درصد نسبت به ‌ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است با این حال، میزان فروش 1.6درصد افت کرده است.
قربانیان کم‌کاری در مسکن دولتی
خبر: جلسه ارزیابی عملکرد آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن با حضور تیم مشترک بازرسی پروژه‌های نهضت ملی شهرهای جدید برگزار شد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
از ۱۷ تیر 1402، صدور کد یکتا برای بیمه اتومبیل، منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی بوده و درصورت بدهی بیمه‌گزار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نخواهد کرد و عملاً صاحب خودرو بدون تسویه این بدهی، قادر به خرید بیمه‌نامه جدید نخواهد بود.