4
دو شنبه 29 مرداد 1397
شماره 7461
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
افزایش نرخ ارز مستقیماً به گرانی قیمت کالا و خدمات در سطح بازار منجر شده و حقوق‌بگیران را به‌عنوان متقاضیان اصلی بازار در مضیقه قرار داده است.
احسان مرادیان، عضو هیأت مدیره انجمن تولید‌کنندگان فرآورده‌های گوشتی اعلام کرد، قیمت هر تن ‎گوشت منجمد برزیلی تحویل بندر ۳۴۰۰یورو است که با توجه به تخصیص یوروی دولتی 4800تومانی و ۱۹درصد حق گمرکی، بهای تمام‌شده هر کیلوگرم از آن به ۲۰هزار تومان می‌رسد.
میانگین قیمت هر متر زیربنای مسکونی در شهر تهران نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 55رشد افزایش یافته و بخش عمده تقاضای مصرفی را از بازار اخراج کرده است.

کاهش صادرات نفت ایران، از تبلیغات تا واقعیت

نفت
اسحاق جهانگیری، معاون اول، رئیس‌ج0مهور در جدید‌ترین اظهارنظر خود اعلام کرد: در زمینه خرید نفت و برخی مبادلات تجاری با اروپا محدودیتی به‌وجود نیامده درحالی‌که برخی منابع خبری خارجی و داخلی مدعی شده‌اند خریداران نفت ایران، میزان خریدشان را کم کرده‌اند و حتی احتمال داده‌اند با اجرایی شدن فاز دوم تحریم‌های دولت آمریکا، صادرات نفت ایران به صفر برسد.
اعتمادبه‌نفس بی‌حساب

اعتمادبه‌نفس بی‌حساب

حسین عبده تبریزی، دبیرکل اسبق بورس تهران و مشاور فعلی عباس آخوندی، وزیر راه‌و‌شهرسازی در گفت‌وگو با اندیشه پویا گفته است« متأسفانه بالاترین سطوح دولت در شنیدن نظرات کارشناسی کم‌حوصله هستند.
دفاع تمام قد بخش خصوصی از شفافیت پولی و بانکی
یک روز پس از اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر ایراد به لایحه پیشنهادی دولت و مصوب مجلس درخصوص لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که می‌تواند راه را برای خروج ایران از فهرست سیاه مالی دنیا هموار سازد، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی با صدور بیانیه‌ای رسمی با تأکید بر ضرورت پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی FATF تأکید کرد در صورت پایبند نبودن ایران به رعایت توصیه‌های ۴۰ گانه، انزوای مالی کشور قطعی خواهد بود.