5
پنج شنبه 3 خرداد 1397
شماره 7392
اقتصاد
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازگشت صرافان به مبادلات ارزی تجار

بانک مرکزی به صرافان اجازه داد مستقیماً ارز واردکنندگان را در سامانه نیما تأمین کنند
گزارش خبری
در چهلمین روز تصمیم دولت برای تک‌نرخی شدن ارز، بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به حضور صرافی‌های مجاز در فرایند تخصیص ارز به واردکنندگان چراغ سبز نشان داد.
ویژه
دبیر انجمن صنایع روغن نباتی از افزایش ۹ درصدی قیمت روغن نباتی براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد. در هفته‌های گذشته انواع برندها و صنایع روغن نباتی قیمت محصولات خود را افزایش دادند.
درحالی‌که کارخانه‌های تولید مواد لبنی قیمت محصولات‌شان را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: «این کارخانه‌ها هیچ مجوزی برای افزایش قیمت ندارند و با متخلفان برخورد می‌شود»، اما بازار شاهد بازگرداندن قیمت‌های غیرقانونی به حالت سابق نیست.

خواب اینترنت پر‌سرعت خانگی

تا پایان سال گذشته فقط 28هزار و 500پورت اینترنت فیبر نوری به متقاضیان تهرانی واگذار شد
اینترنت
این روزها در شرایطی که مشترکان از کندی اینترنت تلفن همراه گلایه دارند؛ متوقف ماندن برخی درخواست‌های متقاضیان دریافت اینترنت پر سرعت فیبر نوری با گذشت 9‌ماه مشکلاتی را برای مشترکان خانگی و تجاری ایجاد کرده است.
شرکت ملی نفت ایران می‌گوید: در اردیبهشت‌ماه امسال روزانه ۲‌میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی به مقاصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرده ایم. در این میان سهم صادرات نفت خام ایران روزانه 2میلیون و 450هزار بشکه بوده و 800هزار بشکه در روز به مقصد شرکت‌های اروپایی صادر شده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
نرخ سکه و ارز
اولویت‌ دریافت وام از صندوق توسعه/ قطعی آب نداریم، افت فشار داریم