4
چهار شنبه 18 بهمن 1396
شماره 7317
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راه مدیریت التهابات ارزی

یادداشت
یکی از دلایل افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر به ریشه‌های اقتصادی آن برمی‌گردد چرا که در سال‌های گذشته دولت و بانک مرکزی نسبت به تعدیل ارزش برابری ریال در برابر ارزهای خارجی اقدام نمی‌کرد و اگر چنین اقدامی صورت می‌گرفت، فضای بازار ارز به وضعیت فعلی کشیده نمی‌شد.
ویژه
ریسک نکنید؛ سرمایه‌گذاری در بازار ارز پرخطر خواهد بود و افزایش قیمت ارزهای خارجی در بازارهای داخلی بیشتر روانی است و پایدار نخواهد بود. این برایند تحلیل رئیس‌جمهور، رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در واکنش به تحولات هفته‌های اخیر بازار ارز است .
نمایندگان مجلس در حالی دیروز ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده را با هدف مراجعه به حوزه‌های انتخابیه خود متوقف کردند که تصمیم‌گیری درباره مکانیسم حذف یارانه نقدی بگیران غیرنیازمند و اصلاح قیمت سوخت در سایه اختلاف نظر بین دولت و مجلس در ابهام قرار دارد.
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای زائرین اربعین را از پرداخت عوارض خروج معاف کردند تا بر این اساس نرخ عوارض خروج برای سفرهای زیارتی بدون تغییر بماند.
عمرانی
در دهه فجر امسال نیز به سنت سال‌های قبل، بخشی از پروژه‌های عمرانی،  رفاهی و خدماتی کشور افتتاح شدند یا کلنگ آغاز ساخت آنها به زمین خورد. در این میان،  همزمان با سفر هیأت دولت به استان کرمان،  بخش زیادی از افتتاح‌ها به این استان تعلق گرفت اما همچنان طرح‌های دیگری در سایر استان‌ها نیز در نوبت افتتاح و بهره‌برداری یا آغاز شدن عملیات اجرایی قرار دارند.

آزاد راه تهران - شمال در خم وعده‌ها

خادمی: طولانی‌شدن عملیات اجرایی آزادراه تهران - شمال باعث ایجاد حساسیت نسبت به آن شده است
راه
هنوز موعد بهره‌برداری از فاز نخست کهنسال‌ترین پروژه عمرانی کشور فرا نرسیده است. پیش‌ازاین، در واپسین روز بهار سال‌95، وقتی ا معاون اول رئیس‌جمهور از عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال بازدید کرد، مجریان امر گفتند که این قسمت از مسیر در بهار‌96 به بهره‌برداری می‌رسد.
خودرو
تازه‌ترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت کیفی خودروهای داخلی در دی‌ماه امسال نشان می‌دهد که خودروهای تولید مشترک صدرنشین جدول رده‌بندی کیفی در رده‌های مختلف قیمتی شدند تا آژیر خطر توقف تولید خودروهای تک‌ستاره از ابتدای سال 97بلندتر به صدا درآید.