۴
شنبه 14 بهمن 1396
شماره 7313
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حرکت کند خودروسازان در مسیر داخلی‌سازی

گزارش خبری
با وجود الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های خودروسازی برای رشد داخلی‌سازی‌ و صادرات خودروهای تولید مشترک با شرکای خارجی، اغلب این قراردادها در حد ساخت داخل 20درصدی باقی‌مانده و عملا خودروسازان به مونتاژکاران خودروهای چینی و اروپایی تبدیل شده‌اند.
ویژه
بانک مرکزی هفته گذشته بخشنامه‌ای در مورد نحوه تسویه حساب نقل وانتقالات بانکی ارائه داد که با حاشیه‌هایی همراه شد.
اقتصاد
بازار ارز، بهمن‌ماه پرتنشی را پشت سر گذاشته است؛ اوایل بهمن بود که قیمت هر دلار آمریکا به‌صورت غیررسمی به بالاتر از 4700تومان رسید اما قیمت رسمی دلار نقدی در بازار از4600تومان فراتر نرفت و در ادامه نیز با ورود بانک مرکزی قیمت آن به زیر4550تومان افت کرد.

دورزدن تحریم آمریکا با خطوط اعتباری یورو یی

فرانسه خطوط اعتباری یورو پایه به مشتریان ایرانی کالاهای خود اعطا می‌کند
تجارت
کشورهای اروپایی، به‌دنبال سازوکارهایی هستند که بدون تداخل با تحریم‌های آمریکا، با ایران مبادله کنند تا شکاف ایجاد شده بین آمریکا و دیگر کشورهای گروه موسوم به 1+5در موضوع برجام و ایران، بیش‌ازپیش به چشم بیاید.
تخلیه حباب سکه در قیمت بالا

تخلیه حباب سکه در قیمت بالا

قیمت مسکوکات طلا که پس از آغاز روند صعودی اخیر، به‌شدت حبابی شده بود، حالا تقریباً حبابی ندارند اما قیمتشان به لطف گران شدن دلار بالاتر از ماه‌های قبل است.
بیم و امید در بازار نفت
بیم و امید در بازار نفت
بالانشینی قیمت نفت که اخیراً برای نخستین بار پس از سال 2014توانسته بود به بالای 70دلار در هر بشکه برسد، چندان ماندگاری نداشت و دوباره به زیر این قیمت سقوط کرد.