13
چهار شنبه 23 خرداد 1397
شماره 7405
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سامانه زباله‌سوز آرادکوه آلودگی ندارد

گفت‌وگو با رضا عبدلی؛ مدیرعامل سازمان پسماند تهران
گپ
یکی از راهکارهای اساسی در مدیریت پسماند، تفکیک زباله از مبدا است. برای تحقق این هدف و رفع برخی معضلات جمع‌آوری زباله، 2پیش‌نیاز اصلی وجود دارد؛ یکی مدیریت پسماند و دیگری مشارکت شهروندان.
ویژه
حضرت استادی، محمدرضا شفیعی کدکنی 0 نویسنده و پژوهشگر پرآوازه کشورمان 0 ‌هنگام دیدار با 2نفر از اعضای شورای شهر تهران محمدجواد حق‌شناس و الهام فخاری که به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی، صورت گرفت
روند شتابان شهرنشینی و رشد غیرمتوازن شهرها در سده اخیر، دولت‌ها را با چالش‌های فراوانی روبه‌رو کرده است. هرچند این مقوله با ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرات قابل‌توجهی بر نحوه تصویب قوانین و مقررات کشور گذاشته است
بوشهر
نادر دلش اقتدار می‌خواست. دلش خون می‌خواست. شاه افشار شب‌ها با خیال جنگ می‌خوابید و رویای رقص شمشیرها را می‌دید، اما با این همه باز هم انگار یک‌جای کار می‌لنگید‎ و چیزی عذابش می‌داد.

احیای شبگردی در پایتخت

کارشناسان معتقدند که ایجاد گردشگری شبانه علاوه بر بالابردن رونق اقتصادی، موجب ارتقای امنیت در شهرها می‌شود
شب‌‌های تهران در‌ ماه مبارک رمضان حال‌وهوای دیگری داشت و یکی ،دو شب دیگر هم ادامه دارد . انگار روح تازه‌ای در کوچه‌های شهر دمیده شده و مردم، دور از دغدغه‌ها و هیاهوی روز، در آرامش از موهبت‌های شب بهره می‌برند
مقررات حاکم بر شهر

مقررات حاکم بر شهر

آسیب‌شناسی حقوق شهری در وضع موجود و ارائه راهکارها و پیشنهادها
شهر، جام جهان نمای هر نظام سیاسی و منعکس کننده افکار و اندیشه ها و روابط انسانها در فضای کالبدی است. مطالعه شهر به عنوان یکی از پیچیده ترین دستاوردهای انسان متمدن، نیازمند استمداد از علوم مختلف است.
جمهوریخواهان به‌دنبال جنگ میان ایران و عربستان هستند
جمهوریخواهان به‌دنبال جنگ میان ایران و عربستان هستند
سال گذشته تروریسم صاحب سرزمین با فروپاشی خلافت خودخوانده داعش به پایان رسید؛ اگرچه همچنان سایه تهدید گروه‌های تروریستی بر سر ملت‌های خاورمیانه سنگینی می‎کند.
این تصور که تحقیق روان‌شناسانه شرکتSCL نقش مهمی در طراحی تلاش‌های اصلاح‌طلبانه نظام پادشاهی عربستان سعودی داشته است می‌تواند به بحث دوباره درباره مقاصد و نیات محمدبن‌سلمان - ولیعهد این کشور - دامن بزند.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
گوجه‌قیا روستایی در دهستان معجزات زنجان است؛ روستایی که کشاورزی آن تنها با کشت گوجه‌فرنگی می‌گذرد.