10
سه شنبه 17 آبان 1401
شماره 8633
سیاست2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

امنیت روانی جامعه زیر تیغ براندازان

یادداشت
مدت کوتاهی از تهوع‌آورترین جریان اعتراضی در تاریخ سیاسی ایران و تبدیل آن به اغتشاشات می‌گذرد.
ویژه
اگر سایر کشورها بخواهند سامانه‌ای با قدرت باور 373را تولید کنند ممکن است تا ۲۰ سال زمان نیاز داشته باشند.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، الزهرا، علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی در بیانیه‌ای مشترک خطاب به وزیر امور خارجه خواستار ورود فوری و با قاطعیت این وزارتخانه در پیگیری نقش تفرقه افکنانه عاملین دشمن در سفارتخانه‌هایی که نقش جاسوسی را ایفا می‌کنند، شدند.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت که بررسی‌های کمیسیون حقوقی نشان می‌دهد که گزارش سازمان زندان‌ها درباره اتفاقات آتش‌سوزی اخیر در زندان اوین درست بوده است.
راه‌اندازی خانه‌های گفت‌وگو در دانشگاه‌ها مسیر تازه‌ای را برای بیان نظرات دانشجویان و نقد فضای جامعه فراهم کرده است

دانشگاه؛ محور مطالبه‌گری در جامعه

ممنوعیت فیلمبرداری و عکاسی، نبود ضرورت برای معرفی خود و اجرای برنامه به شکل شبکه‌ای از قوانین خانه گفت‌وگو در دانشگاه است
گزارش
ایجاد کرسی‌های آزاد‌اندیشی برای جوانان و خصوصا دانشجویان سال‌ها در دستور کار قرار گرفته بود. رهبر معظم انقلاب نیز بارها و در جمع‌های مختلف دانشجویی و جوانان بر اهمیت ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی تأکید کرده بودند. ایشان در بیست‌وپنجمین روز از ماه مبارک رمضان سال93 در دیدار جمعی از دانشجویان با ایشان، ضمن اشاره به برخی نظرات طرح‌شده جوانان حاضر در این جلسه، تأکید کردند: «بسیاری از نکاتی که دانشجویان در اینجا گفتند، حرف‌هایی است که تکلیف آنها باید در خود جلسات دانشجویی و بحث‌های آزاد دانشجویی مشخص شود.