28
سه شنبه 5 دی 1396
شماره 7280
دانش‌وفناوری
23023629
0
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

«افشای اطلاعات مشترکان موبایل» در دست بررسی

پیگیری سوژه
حسین فلاح‌جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  روز گذشته درباره افشای اطلاعات مشترکان موبایل گفت: مواردی وجود دارد که ممکن است نشانه‌ای از افشای اطلاعات برخی مشترکان باشد که در دست بررسی است.
ویژه
دولت چین طی ۲ سال اخیر حداقل ۱۳ هزار وب‌سایت را در این کشور به‌خاطر آنچه نقض قوانین خوانده شده تعطیل کرده است.
جراحان چینی می‌گویند با تکنیک جابه‌جایی عصب توانسته‌اند بخشی از کارایی دست فلج یک بیمار را به او بازگردانند.
محققان به‌تازگی در محیط آزمایشگاهی موفق به ساخت ماده‌ای متشکل از 2لایه گرافین شده‌‌اند که انعطاف‌پذیری مانند ورق‌های فویل دارد اما آنقدر محکم است که می‌تواند جلوی گلوله را بگیرد.

زمستان‌های گرم و بی‌برف؛ آنچه بر سر زمین آورده‌ایم

گرم شدن فصل‌های سرد جلوی متعادل شدن دمای هوا را می‌گیرد و این یعنی، تغییرات اقلیمی سرعت بیشتری پیدا کرده است
گزارش
«پاییزمان که شبیه پاییز نبود، الان هم که وارد زمستان شده‌ایم، انگار بهار آمده. دماسنج آسمان به یک تعمیر اساسی نیاز دارد.» شبکه‌های اجتماعی را که بگردید، پر شده از پیام‌هایی شبیه این که نگران تغییر شرایط آب و هوایی جدید هستند.
کسب و کار اینترنتی معلول 98درصدی

کسب و کار اینترنتی معلول 98درصدی

گفت‌وگوی همشهری با وحید رجب‌لو، معلولی که با استفاده از فناوری، کسب وکار ویژه‌ای برای ساده‌کردن زندگی توان‌یابان راه‌اندازی کرده است
وحید رجب لو یک استارت‌آپ ویژه معلولان راه‌اندازی کرده، به توان‌یاب‌های دیگر کار با رایانه، برنامه‌نویسی و فتوشاپ یاد می‌دهد و کارش آنقدر خوب است که افراد غیرمعلول هم سراغش می‌آیند.
بهار مریخ
بهار مریخ
این عکس یکی از تصاویر فضایی برگزیده رویترز در سال ۲۰۱۷ است.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
اگر به‌دنبال فردی خاص در شبکه‌های اجتماعی می‌گردید یا مطلبی در سر دارید که می‌خواهید آخرین پست‌های مربوط به آن را در این شبکه‌ها جست‌وجو کنید، از موتورهای جست‌وجوی مخصوص این‌ کار استفاده کنید.