2
شنبه 25 خرداد 1398
شماره 7685
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فریبکاری در دریای عمان

سخنگوی وزارت خارجه: اتهام‌زنی آمریکا در رابطه با حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان نه‌تنها شوخی و خنده‌دار نیست، بلکه نگران‌کننده و هشدارآمیز است
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا که ایران را متهم به‌دست داشتن در انفجار2فروند نفتکش در دریای عمان کرده‌اند گفته که این نوع اتهامات و اظهارات نماد دیگری از عملیات روانی ایران‌هراسانه است.
رهبری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی صبح روز پنجشنبه در دیدار آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن و هیأت‌همراه تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلی با آمریکا در چارچوب برجام را به هیچ‌وجه تکرار نخواهد کرد؛ زیرا هیچ ملت آزاده و عاقلی مذاکره تحت فشار را نمی‌پذیرد.

ائتلاف شرق

روحانی دیروز در اجلاس سران شانگهای شرکت کرد و برای شرکت در اجلاس سیکا به دوشنبه رفت
دیپلماسی
یک روز بعد از سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران و پیغام بی‌جواب ترامپ به رهبر انقلاب، حسن روحانی رئیس‌جمهور با سران چین و روسیه دیدار کرد.

در حاشیه سیاست

علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت در توییتی نوشت: قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان فشافویه به اندازه مرگ شهیدمحسن‌ روح‌الامینی در زندان کهریزک اهمیت دارد.
کافه مجلس
سفارت کشورمان در پاریس در حساب توییتری خود با اشاره به سفر خانم ماری دوسارنز، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه به نقل از بهرام قاسمی، سفیر کشورمان نوشت: «دیپلماسی پارلمانی، مؤثرترین روش برای افزایش تعامل و ایجاد فضای درک، تفاهم و شناخت هر‌چه بیشتر میان ملت‌های برخوردار از دمکراسی، توسعه سیاسی و نهاد پارلمان برآمده از آرای مردم است.»