2
شنبه 11 خرداد 1398
شماره 7676
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قانونی کردن ممنوعیت ساخت سلاح هسته‌ای

کافه مجلس
محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت: باتوجه به فتوای رهبری به حرمت شرعی ساخت سلاح هسته‌ای،  طرح ممنوعیت ساخت سلاح هسته‌ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهم کرد.
ویژه
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید با انتقاد از رفتار صدا و سیما در پرونده نجفی گفت: این پرونده یک پرونده شخصی است و باید صدا و سیما اجازه می‌داد مانند سایر پرونده‌های شخصی روند طبیعی خود را طی کرده و بعد اطلاع‌رسانی کند.
بهزاد نبوی، وزیر صنایع سنگین دولت دوران جنگ در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره درخواست حسن روحانی برای افزایش اختیارات رئیس‌جمهور گفته که «مسئولیت و اختیار باید در کنار هم قرار بگیرند.
علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت طی یادداشتی در توییتر از برگزاری دومین جلسه دادگاه علنی رضا خاتمی در ساعت 9صبح امروز خبر داد و نوشت: «این دادگاه تاریخی است.
سلفی راهپیمایی کنندگان روز قدس با حجت‌الاسلام مسعود خامنه‌ای، فرزند رهبر انقلاب.
حسن روحانی که همزمان با آخرین جمعه‌ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس از تقاطع خیابان فردوسی در مسیر راهپیمایی گسترده و پرشور مردم تهران قرار گرفت، با اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به سنت سال‌های قبل به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه در روز قدس سخنرانی می‌کرد، راهبرد آمریکا را تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشورهای اسلامی دانست و گفت: پاسخ کشورهای اسلامی هم باید به همین سبک و هم‌سنگ با آن و نه به‌صورت تاکتیکی باشد.
راهپیمایی سراسری روز قدس در آخرین جمعه ماه‌رمضان برگزار شد

خیزش علیه معامله قرن

قدس
در چهلمین سالی که جمعه آخر رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده است، میلیون‌ها روزه‌دار ایرانی در 950شهر در حمایت از قدس و فلسطین به راهپیمایی پرداختند. راهپیمایی روز جهانی قدس همچنین در 30کشور جهان در مخالفت با طرح موسوم به «معامله قرن» برگزار شد.
ناممکنی که بعد از انقلاب ممکن شد

ناممکنی که بعد از انقلاب ممکن شد

رئیس قوه قضاییه که به بیرجند سفر کرده است، پس از حضور در راهپیمایی روز قدس در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه بیرجند، اظهار کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب، مردم فلسطین نگاه‌شان به سازمان‌های آزادیبخش، میز‌های مذاکره و قرارد‌اد‌های شرم‌الشیخ، اسلو و کمپ دیوید بود، اما بعد از انقلاب اسلامی نگاه‌ها متفاوت شد.
توصیه روحانی به سران کشورهای اسلامی
ایران به سیاسی‌کاری عربستان در میزبانی نشست‌های بین‌المللی اعتراض کرد
همزمان با برگزاری مراسم روز جهانی قدس و اعتراض سراسری به اشغالگری صهیونیست‌ها، سازمان همکاری اسلامی که با هدف مقابله با این اشغالگری ایجاد شده در مکه تشکیل جلسه داد اما با اعمال نفوذ سعودی‌ها به جای پرداختن به حقوق فلسطین به صحنه عقده‌گشایی سعودی‌ها علیه ایران بدل شد البته بدون همراهی کشورهای اسلامی.

تکذیب رد درخواست ایران توسط روسیه

خبرهای کوتاه
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین درباره شایعات اخیر مبنی بر درخواست ایران برای خرید اس 400 و جواب رد روسیه گفت: هیچ اطلاعی از اخباری که ادعا می‌کند روسیه صادرات اس400به ایران را نپذیرفته، نداریم و باید در برخورد با چنین اخباری احتیاط کرد.
PDF ایران
کوتاه ایران
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی طی سخنانی با بیان اینکه در مقابل دین خدا با هیچ فردی تعارف نداریم و باید کاری کنیم که رضای خدا را درنظر داشته باشیم، گفت: «در برخی برنامه‌های صدا و سیما هم می‌توان به جای استفاده از بانوان از گویندگان مرد استفاده کرد و لازم نیست حتما یک خانم، گوینده و مجری برنامه باشد.»
مقامات و مدیران مشمول قانون انتخابات مجلس تا پایان وقت اداری پنجشنبه این هفته فرصت دارند برای داوطلبی انتخابات مجلس یازدهم از مسئولیت‌های خودشان استعفا دهند.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت که آمریکا اهل مذاکره نیست.