2
پنج شنبه 26 اردیبهشت 1398
شماره 7664
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیشنهاد عراق به آمریکا درباره ایران

رسانه «میدل‌ایست آی» از مذاکرات پمپئو و عبدالمهدی درباره ایران جزئیاتی را منتشر کرد
دیپلماسی
پس از یک سال از خروج آمریکا از برجام، آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مجدد درباره برجام هستند؛ پیشنهادی که بعید به‌نظر می‌رسد با موافقت ایران مواجه شود اما در این میان یک ایده مطرح شده که شاید برجام را از مرگ نجات دهد.
ویژه
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مطهری، آخرین فرزند شهید مطهری طی یادداشتی به برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی و به‌طور مشخص به ماجرای رقص دختربچه‌ها با آهنگ ساسی مانکن پرداخته و نحوه برخورد برخی با این ماجرا را نقد کرده است.
سیدمحمدعلی ابطحی، از چهره‌های اصلاح‌طلب و عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به حضورش در دیدار اخیر رهبر انقلاب با کارگزاران نظام، در کانال شخصی خود نوشت: اعلام تصمیمات نظام در مورد مسائل اقتصادی به‌خصوص بخش پایانی آن که در مورد آمریکا و عدم‌مذاکره و نبود جنگ اعلام نظر کردند، در این وضعِ سخت می‌تواند در داخل و خارج تکلیف همه را روشن کند و از سردرگمی و بلاتکلیفی و انتظار و ترس بیرون آورد.
ریچارد نفیو با انتشار پیامی به جدایی ناو اسپانیایی از ائتلاف آمریکا در خلیج‌فارس واکنش نشان داد.
عکس خبر
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفت‌وگو با فرانس24رویداد اخیر در آب‌های عمان برای تعدادی نفتکش را مشکوک خواند و گفت: در شرایط خطرناک کنونی این قبیل رویدادها ممکن است از سوی طرف سومی برای ایجاد تنش و بی‌ثباتی انجام گیرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «امروز نیز همچون دوران جنگ تحمیلی، درگیر جنگی تمام‌عیار و همه‌جانبه هستیم»، گفت: تفاوت جنگ امروز با دوران 8سال دفاع‌مقدس در آن است که امروز فقط به ظاهر شاهد عملیات نظامی از سوی دشمن غدار نیستیم، ولیکن معتقدیم دشمنان با به‌کارگیری تمام ظرفیت، توان و ابزار و توطئه‌ها به صحنه مقابله با ملت ایران اسلامی آمده‌اند تا با ایجاد رعب و وحشت، مقاومت مردم عزیزمان را هدف قرار دهند.

مذاکرات ظریف با مشتریان نفتی

وزیر خارجه از دهلی‌نو عازم توکیو شد
دیپلماسی
وزیر امور خارجه در ادامه سفر دوره‌ای خود وارد توکیو شد.
«استانی‌شدن انتخابات» ابهام دارد

«استانی‌شدن انتخابات» ابهام دارد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توییتر خود نوشت: «استانی‌شدن انتخابات در قالب اصلاحیه قانون انتخابات ساعت‌ها در شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفت‌ و همچنان ادامه دارد.
طرح تشکیل معاونت بازرگانی در دولت
طرح تشکیل معاونت بازرگانی در دولت
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ضمن ابراز امیدواری برای تسریع در تصویب لایحه تفکیک وزارت صمت در مجلس، گفت: در صورت عدم‌تصویب این لایحه، طرحی به رئیس‌جمهوری ارائه شده که براساس آن معاونت بازرگانی شامل بخش‌هایی از وزارت جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود.
PDF ایران
کوتاه ایران
یک مقام مطلع در سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: اجرای برنامه‌های مربوط به توقف برخی تعهدات کشور در برجام که در بیانیه شورای‌عالی امنیت ملی بر آن تأکید شده، آغاز شده است.
پس از یک سال از خروج آمریکا از برجام، آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مجدد درباره برجام هستند؛ پیشنهادی که بعید به‌نظر می‌رسد با موافقت ایران مواجه شود اما در این میان یک ایده مطرح شده که شاید برجام را از مرگ نجات دهد.