2
پنج شنبه 25 مرداد 1397
شماره 7458
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سؤالاتی درباره یک قانون

مدیریت نیروی انسانی در هر کشوری متأثر از شاخص‌های جمعیتی، سواد و مهارت، تفاوت‌هایی دارد. با توجه به هرم سنی جوان ایران بدیهی است که سن مدیریت کشور نیز باید تابعی از آن باشد؛ این در حالی است که مدیران کشور همپای 40سالگی انقلاب رو به پیرسالی گذاشته‌اند.
ویژه
پیرو سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی که در تاریخ ۲۲مردادماه در جمع هزاران تن از اقشار مختلف مردم بیان شد، از آنجایی که برخی از حاضران درباره فرازی از سخنان معظم‌له دچار ابهام شدند و به‌دنبال آن، این فراز انعکاس تحریف شده‌ای در رسانه‌ها یافت، به اطلاع می‌رساند که فرمایشات معظم‌له ناظر به صدور اجازه برای مذاکرات وزیر خارجه دولت یازدهم با همتای آمریکایی‌اش بوده است. به گزارش پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در این مطلب آماده است: «رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: در قضیه برجام، بنده اشتباه کردم اجازه دادم که وزیر خارجه ما با آنها صحبت کند، ضرر کردیم.»
سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفته است: «نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور ترکیه، ایران و روسیه درباره سوریه هفته اول سپتامبر بین 10 تا 17شهریور ماه برگزار می‌شود. ابراهیم کالین گفته است میزبان این نشست تهران خواهد بود.» به‌گزارش فارس، هرچند این نشست با موضوع سوریه برگزار خواهد شد اما می‌توان پیش‌بینی کرد که اضلاع این مثلث، گوشه‌چشمی نیز به موضوع مشترک این روزهای خود یعنی دشمن مشترکی به‌نام آمریکا داشته باشند.
مقامات دولت از رئیس‌جمهور گرفته تا وزیر خارجه و رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز گذشته از توافقاتی که در ذیل کنوانسیون خزر در قزاقستان انجام شده است، دفاع کردند.
شورای نگهبان اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را برای رفع2 ابهام ‌به مجلس برگرداند

جدال روی سن

همشهری درگفت وگو با علی اکبر صالحی، مجید انصاری، عباس عبدی و پروانه مافی منع به کارگیری بازنشستگان را بررسی کرد
خبر پربازتاب دیروز، اعلام نظر شورای نگهبان  درمورد کلیات طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان  بود.  به گفته کدخدایی این شورا با کلیات این طرح  موافق است، اما به‌دلیل وجود 2 ابهام بازهم به مجلس بازگردانده شده  است، 2 ابهامی که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان آنها را تعبیر به سؤال جزئی کرده است.
توافق هسته‌‌ای با ایران چگونه ممکن شد؟

توافق هسته‌‌ای با ایران چگونه ممکن شد؟

در مذاکرات بین‌المللی سال2015 که در نهایت به توافق هسته‌ای با ایران منجر شد، من هدایت تیم دیپلمات‌های آمریکایی را به‌عهده داشتم. در طول مذاکرات، دیپلمات‌های ایرانی گاه و بیگاه می‌پرسیدند چطور می‌توان در مورد ماندگاری توافقی که بر سر آن مذاکره می‌کنیم مطمئن شد. بیشتر جمهوریخواهان مخالف توافق هسته‌ای بودند و انتخابات 2016 را انتظار می‌کشیدند.
شهر در رسانه‌ها
​​​​​​​معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای اقتصاد» در تشریح رویکرد جدید مدیریت شهری در حوزه شهرسازی با رد فرمول توقف کامل ساخت‌وساز در شهر به‌عنوان مسیر عبور از تراکم‌فروشی و فروش شهر، گفته: «در رویکرد جدید روند ساخت‌وساز متوقف نمی‌شود، اما این ایده وجود دارد که از حوزه شهرسازی در چارچوب و حریم ضوابط و اسناد فرادست شهری تولید ثروت انجام شود.»
همزمان با سالروز بازگشت آزادگان دفاع‌مقدس به میهن و با هدف تجلیل از هموطنان آزاده ارامنه ویژه برنامه «الماس‌های درخشان» با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدرضا دهداری‌پور شهردار منطقه ۶ و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در فرهنگسرای شفق برگزار شد. به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 6، محمدحسن ابوترابی‌‌فرد امام جمعه موقت تهران دراین مراسم گفت: یکی از زیباترین برگ‌های تاریخ دفاع‌مقدس برگ مقاومت و ایستادگی هموطنان ارامنه است.
PDF ایران
کوتاه ایران
عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح طلب در گفت‌وگویی با «همشهری» درباره دلایل نبود گردش نخبگان در کشور و نقش خلأ‌های قانونی در این‌باره گفت: فرض کنید قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نبود، مدیری که 30سال کار کرده است، آیا نباید این سؤال را از خود بپرسد که چرا همچنان باید در مقام مدیریت مثلا انجام وظیفه کند؟ این نیروهایی که پس از او وارد کار شده‌اند، آیا هیچ‌یک شایستگی آن را ندارند که در جایگاه مدیریت قرار بگیرند؟