2
پنج شنبه 4 مرداد 1397
شماره 7440
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مراسم ترحیم پدر محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی عصر روز گذشته در مسجد نور تهران برگزار شد. در این مراسم رئیس و اعضای شورای شهر تهران، چهره‌های حزبی ازجمله اسماعیل گرامی‌مقدم، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای، الیاس حضرتی و حسن رسولی حضور داشتند. پیام تسلیت رئیس دولت اصلاحات و سیدحسن خمینی در این مراسم قرائت شد.ایلنا
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: دولت آمریکا تصور مذاکره یکسویه و از سر زیاده جویی و در سایه تهدید با ایران سرفراز را برای همیشه فراموش کند.
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت نماهنگی با عنوان «اینگونه باشید»
قانونگذاران مجلس تمایلی به اجرای قانون انتشار حقوق مدیران و مقامات نظام ندارند. هفته‌ها در سال95 برای تصویب مفاد قانون برنامه ششم توسعه وقت گذاشتند و با فشار افکار عمومی پذیرفتند در بندی از آن حقوق مدیران و مقامات نظام برای «عموم مردم» قابل مشاهده باشد اما در عمل ماده29 این قانون بر زمین مانده است.
وزیر خارجه ترکیه که در آذربایجان به‌سر می‌برد در یک کنفرانس خبری مشترک با المار محمدیاراف، همتای آذربایجانی خود از مخالفت ترکیه نسبت به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خبر داد و اعلام کرد: ترکیه همواره تحریم‌های سازمان ملل علیه هر کشوری را اعمال می‌کند، اما مجبور نیستیم تحریم‌های آمریکا یا انگلیس و یا اتحادیه اروپا را علیه یک کشور رعایت کنیم.
حسن روحانی در جلسه هیأت‌دولت با تأکید بر اینکه تهدیدات پوچ و بی‌پایه و اساس برخی حاکمان آمریکا ارزش پاسخ دادن ندارد، اظهار داشت: باید در عمل به آنها پاسخ دهیم.

موفقیت اول ایران درشکایت از آمریکا

همشهری در گفت وگو با حقوقدانان به سؤالات متعارف حقوقی درخصوص نامه دیوان بین‌المللی دادگستری به آمریکا پاسخ داد
سیاست خارجی
حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان دیروز در واکنش به نامه دیوان لاهه به وزیر خارجه آمریکا گفت: ایران نخستین موفقیت خود را در پرونده شکایت از آمریکا به‌دست آورده است. رئیس‌جمهور نامه ریاست دیوان لاهه به وزیر خارجه آمریکا برای توقف اقدامات تحریمی علیه ایران را هشداری به آمریکا از زبان بالاترین مرجع حقوقی دنیا و رئیس دیوان دادگستری لاهه دانسته است. اوگفته: دیوان صراحتا به آمریکا اعلام کرده که تا رسیدگی به شکایت ایران، آمریکا حق ندارد کاری انجام دهد که در احکام احتمالی این دیوان تأثیر بگذارد.
متهم ردیف سوم ثامن‌الحجج پیدا شد

متهم ردیف سوم ثامن‌الحجج پیدا شد

یازدهمین جلسه علنی رسیدگی به پرونده متهمان شرکت تعاونی مالی اعتباری ثامن‌الحجج در حالی برگزار شد که سرنخ‌هایی از محل اختفای متهم ردیف سوم این پرونده در این جلسه به‌دست آمد.
شهر در رسانه‌ها
خبرگزاری «مهر» اظهارات یک کارشناس شهری در نشست تخصصی رسانه و اقتصاد مقاومتی را منعکس کرده است که به گفته وی، براساس اعلام سازمان ملل، جمعیت آلونک‌نشینی و حاشیه‌نشینی در شهرها تا سال ۲۰۵۰دوبرابر می‌شود.
PDF ایران
کوتاه ایران
نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه دیروز درصحن علنی در واکنش به قطع میکروفونش، میکروفون را به زمین کوبید. قاضی‌پور نسبت به رفتار  رئیس مجلس اعتراض کرد اما مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت تأکید کرد که اخطارها باید در چارچوب موضوع باشد. به گزارش اعتماد آنلاین، قاضی‌پور اما تذکر خود را ادامه داد که اتاق فرمان میکروفون او را قطع کرد. این اتفاق اعتراض شدید قاضی‌پور را به‌دنبال داشت. قاضی‌پور میکروفون را بر میز می‌کوبید و فریاد می‌زد.