08
یکشنبه 17 تیر 1403
شماره 9145
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

محرم آمد به گذشته رفتم

محرم نامه
همه کارها از اول با نوحه‌خوانی انجام می‌شد؛ از همان موقع که می‌خواستیم دو تا چوب بلند را به هم پیچ کنیم و بعدش تیغه‌هایی که جنس‌شان از آلومینیوم بود، شال‌های بته‌جقه، پنجه‌ها، 2نماد هد‌هد، آویزهای دیگر، پر طلاووس و دست آخر عکس شهید حمیدرضا دهقان را روی علامت نصب می‌کردیم.
ویژه
هر سال با آغاز‌ ماه محرم، مسئولان ستاد دیه و گروه‌های مردمی شرایطی را فراهم می‌کنند تا اگر کسی نذری داشت یا می‌خواست کار خیری انجام بدهد، آزادی زندانیان را در اولویت قرار دهد.
تابستان هنوز به چله نرسیده اما دارد همه زورش را می‌زند تا بیشترین دمای ممکن را نثارمان کند تا هر روز از ترس گرما به کولر پناه ببریم و حالتی بین گرمای طاقت‌فرسا و گرمازدگی را تجربه نکنیم.

تکیه ایران

قاب حسینی
پایتخت‌نشینان عصر قاجار، به‌ویژه زمانه ناصری، آیین سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدانع را با تکیه دولت تجربه کردند.
آتش و گرما

آتش و گرما

آتش سوزی ها در روزهای اخیر کالیفرنیا در آمریکا را درگیر خود کرده و حالا مقامات هشدار داده اند که با ورود موج نگران کننده گرما، ممکن است شرایط در روز های پیش رو بدتر هم بشود.
عکس خانه
عکس خانه
اگر توی کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر قدم بزنی و تیغ آفتاب از گرما سرت را بسوزاند و چشم بگردانی تا یک مغازه پیدا کنی تا نوشیدنی بخری و کام تشنه‌ات را ‌تر کنی و بدنت را خنک، اما مغازه‌ای آن اطراف نباشد، ارزش کار این همشهری مان خوب می‌فهمی.