20
دو شنبه 27 بهمن 1399
شماره 8160
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ویترین/ انقلاب اطلاعات

کتاب «انقلاب اطلاعات» نوشته «تمرا بی. اور» را پریسا صیادی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است. این کتاب جلد هفتاد و نهم از «مجموعه تاریخ جهان» انتشارات ققنوس است.
ویژه
وضعیت آموزش و پرورش فعلی کودکان و نوجوانان ما در دوره پاندمی کرونا بسیار اسفبار است؛ تا جایی که به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد دانش‌آموزانی با انواع اختلالات جسمی، روانی و رفتاری خواهیم بود.
طرحی که «وینسنت ون‌گوگ» نقاش مشهور هلندی در سال‌های پایانی عمرش خلق کرده بود، در حراجی یکم مارس کریستیز به قیمت حدودی ۷ الی ۱۰ میلیون دلار به مزایده گذاشته می‌شود.
صحبت‌های رئیس مرکز ملی فضای مجازی، درباره اینکه کارگروهی در مرکز ملی فضای مجازی برای مواجهه با خدمات اینترنت ماهواره‌ای تشکیل شده با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.
طرح روز
بمبئی: مجرمی هندی که برای به چالش کشیدن پلیس مشهور شد و از سال 2013 میلادی تا به حال خود را غیرقابل دستگیری معرفی می‌کرد، سرانجام به دام پلیس افتاد. به گزارش ایندیا‌تودی، او که در هند به خوپدی مشهور است گفته بود حتی خدا هم مرا پیدا نخواهد کرد.
نیویورک: توییتر آمازون روز جمعه تصویر یک پسر ۷ساله را به نام بردیا با رزومه استثنایی‌اش منتشر کرد که می‌خواهد جای جف بزوس، رئیس فعلی راکه 10روز پیش گفت کناره‌گیری خواهد کرد بگیرد.

عکس روز

تشییع پیکر شهید مدافع سلامت مهشید گودرز، پرستار باردار بخش کرونای مرکز پزشکی لقمان حکیم تهران
تشخیص قاتل از روی ایموجی

تشخیص قاتل از روی ایموجی

نیوجرسی: کارآگاهان پلیس، قاتل آمریکایی را از روی ایموجی که با گوشی مقتول پدرش فرستاده بود، شناسایی کردند. به گزارش اینسایدر، پس از ناپدید شدن مردی 53ساله در سال2019میلادی، دختر او چندی پیش پیغامی از سوی او دریافت کرد که بلافاصله متوجه شد این پیغام از طرف او فرستاده نشده است.
مجازات جدید برای سارقان آثار باستانی
مجازات جدید برای سارقان آثار باستانی
قاهره: مصر قوانین جدیدی اعلام کرده است که طبق آن هر کس آثار باستانی این کشور را به سرقت ببرد با حبس ابد و جریمه‌ای بین یک تا 5میلیون پوند مصریمعادل ۶۵ تا بیش از ۳۰۰هزار دلار آمریکا مواجه خواهد شد.

دست فرمان/راه ندادن به عابران برای پیچیدن دیگران

بارها مشاهده شده که راننده‌ای به عابر پیاده راه داده تا از عرض خیابان عبور کند؛ لذا به‌طور طبیعی در این چند ثانیه توقف، برخی خودروها به‌رغم مشاهده توقف یک خودرو یا کم کردن سرعت آن، بر پدال گاز می‌فشارند و بعد به جلو خودرو قبلی پیچیده و از فرصت و فضای خالی ایجاد شده برای سبقت و جا زدن استفاده می‌کنند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
دنیای امروز به گونه‌ای شده است که منافع ملی کشورها تا حد زیادی به یکدیگر گره خورده است. آمریکایی‌ها که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت در شرایط حاضر هستند، می‌دانند که سرانجام باید از بازار نفت ایران استفاده کنند و به همین دلیل، زمزمه‌های نرم‌تر شدن موضع آمریکا نسبت به تحریم نفتی ایران چند ماه است که به گوش می‌رسد.
شاید مهم‌ترین محرک برای نوشتن داستان یا حتی یادداشتی دم دستی، انگیزه نویسنده باشد. همان که در داستان‌نویسی به آن «انگیزه روایت» می‌گویند.
شما هم برای تربیت فرزندتان بیش از حد حرف می‌زنید؟ مثلاً پیش خودتان می‌گویید: «وقتی فرزندم کار بدی انجام می‌دهد با خودم فکر می‌کنم، می‌دانم باید چه‌کار کنم، الان برایش سخنرانی می‌کنم و...»