20
پنج شنبه 10 مهر 1399
شماره 8052
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

میان غم نان و کرونا

پاییز بود، به پریشانی «کرونان» هم آراسته شد. پاییزی به پهنای سیاره مجروح آدمی، آغاز شده. اخبار همه خوفناک و هول‌آور است.
ویژه
یکی از پژوهشگران موسیقی در مصاحبه‌ای می‌گوید: «عده‌ای آمده‌اند، موسیقی ردیف را تحت عنوان موسیقی رسمی ایران معرفی کرده‌اند. این به آن معناست که سایر نمونه‌های موسیقی، غیررسمی هستند.
بازنویسی متون کهن فارسی ازجمله کارهایی است که بسیاری ازنویسندگان به‌آن اهتمام ورزیده‌اند، اما ازمیان اینان کمترکسی کاری اصولی، خواندنی و ماندگار کرده‌ است.
کتاب‌ س0000وپر مگس1با زیر عنوان «کوچ0000ک‌ترین ابرقهرمان دنیا» و سوپرمگس 2با زیر عنوان «انتقام سوسک سرکش» نوشته تاد اچ. دودلر را مینا قنواتی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر افق منتشر شده است.
طرح روز
دو نوه ۷ و ۵ ساله زنی سالمند در آمریکا با وجود اطلاع از مرگ او بیش از یک هفته در اوضاعی دشوار و هراس‌انگیز با جسد او زندگی کردند.
خطوط هواپیمایی ژاپن از این پس با توجیه غیرجنسیتی کردن مکالمه‌های داخل هواپیما از عبارت خانم‌ها و آقایان استفاده نمی‌کنند.

عکس روز

عکس روز
یافتن ۵۰۰ هزار یورو در انبار

یافتن ۵۰۰ هزار یورو در انبار

مردی که در انبار خانه‌اش چمدانی حاوی ۵۰۰هزار یورو یافته بود پلیس را در جریان گذاشت.
دستورالعمل برای مواجهه با بشقاب پرنده
دستورالعمل برای مواجهه با بشقاب پرنده
ژاپن برای نیروهای مسلح این کشور دستورالعمل جدیدی درباره نحوه مواجهه با اشیای ناشناس در آسمان صادر کرد. به گزارش دیلی میل، از سوی دیگر ارتش ژاپن موظف شده است که به گزارش‌های دریافتی از شهروندان درباره رصد اشیای ناشناس در آسمان بشقاب پرنده‌ها رسیدگی کند.

اکبر رادی، چخوف ایران

بسیاری از نمایشنامه‌نویس‌های تئاتر در ایران به نوعی در این عرصه از هنر جنبه فردگراییایندویژوالیسم-اندیویدوآلیسمِ خود را بروز می‌دهند و شخصیت‌های نمایش‌های آنها کمتر به مواجهه فرد با جامعه می‌پردازند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
محققان آمریکایی، یک ابزار پوشیدنی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به بررسی ساده‌تر بیماری التهابی روده کمک کند.
مواقعی از رانندگی هست که راننده هنگام پیچیدن به راست یا چپ، مجبور است برای اطلاع از وضعیت مسیر مقابل، به سمت مخالف نگاه کند.
هر قدر عقاید کسی احمقانه تر باشد کمتر باید با او مخالفت کرد.