24
چهار شنبه 21 خرداد 1399
شماره 7960
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جانوران بدنام!

نقد و نظر
«مثل سگ دروغ میگی»، «مثل خر نمی‌فهمی»، «مثل گاو می‌خوری»، «مثل سگ می‌ترسی»، «مثل کفتار خونخوار رفتار می‌کنی»، «مثل خوک کثیفی»، «دزدی مثل کلاغ»، «موذی مثل موش»، «آب زیرکاه مثل مار»، «مکار مثل روباه» و... امثال اینگونه استعاره‌ها فراوان هستند و اگر دقت کنیم در تمام این تکیه‌کلام‌ها تنها نکات منفی رفتارهای جانوران را لحاظ کرده‌اند و مثلا هیچ‌گاه کسی نمی‌گوید «پرکار و تلاشگر مانند مورچه»! آیا به‌راستی این جانداران، آنطور که ما به آنها نگاه می‌کنیم، گناهکارند؟ بیایید از حیوانی شروع کنیم که از ما بهتر می‌فهمد، بهتر بو می‌کشد، بهتر می‌شنود، بهتر می‌دود و...، ولی در گفتارهای ما یک جانور دروغگو و ترسو نشان داده می‌شود.
ویژه
عباس‌آقا سوپر گوشت عزت‌الله‌انتظامی نقشه می‌کشد مستأجران را از ساختمان مرحوم رام دامدارکه در تصادف ترن دوسلدورف از دنیا رفته بیرون کند.
اوتیسم درواقع مجموعه‌ای از اختلالات رشد مغز و دستگاه عصبی است که به‌صورت خفیف تا شدید بروز می‌کند.
از وقتی سروکله کرونا پیدا شد، برخی رفتارهای عرفی ما ایرانی‌ها تحت شعاع خطرات این ویروس فسقلی قرار گرفت.
طرح روز
​​​​​​​رم: 2نفر از زندانیانی که هفته گذشته توانسته بودند از زندان شهر رم فرار کنند، پیش از ترک زندان یادداشتی خطاب به نگهبانان نوشته و اعلام کردند که برای انجام کار مهمی مجبور به ترک زندان شده‌اند و خیلی زود برخواهند گشت.
​​​​​​​کلرادو: مردی موفق شد صندوقچه‌ پر از طلا و جواهری را پیدا کند که بیش از 10سال پیش یک کلکسیونر عتیقه آن را در گوشه‌ای از کوهستان راکی پنهان کرده بود.

عکس روز

عکس روز
قرنطینه، جان 3میلیون نفر را نجات داد

قرنطینه، جان 3میلیون نفر را نجات داد

​​​​​​​لندن: مطالعات اخیر نشان می‌دهد که محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مربوط به ویروس کرونا در اروپا احتمالا جان 3میلیون نفر را نجات داده است.
افشاگری تصاویر ماهواره‌ای از کرونا
افشاگری تصاویر ماهواره‌ای از کرونا
​​​​​​​ماساچوست: تصاویر ماهواره‌ای که در دانشگاه هاروارد جمع‌آوری و مقایسه شده‌اند، این احتمال را مطرح می‌کنند که زمان آغاز اپیدمی کرونا بسیار زودتر از زمانی است که مقامات چینی ادعا می‌کنند.
دانستنی‌ها
یک شرکت استرالیایی توانسته است عناصر روی زینک و منگنز را از باتری‌های مصرف شده و کهنه بازیابی کند و با استفاده از گرد فلز اقدام به ایجاد یک مکمل میکرو مغذی برای کودهای گیاهی کند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​چاپ سوم رمان‌های «پریباد» و «سوگ مغان» نوشته محمدعلی علومی از سوی نشر آموت منتشر شد.
​​​​​​​ محققان برای درمان بیماری‌های عصبی، ایمپلنتی ابداع کرده‌اند که به‌طور بی‌سیم و با انرژی میدان مغناطیسی شارژ می‌شود.
هر وقت می‌خواهید کاری بکنید یا آن را با عشق انجام بدهید یا اصلا آن کار را انجام ندهید.