24
چهار شنبه 30 بهمن 1398
شماره 7885
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عاشقانه ناتمام

نقد و نظر
الان یک‌سالی است که برای آمدن به روزنامه هر روز از مقابل شهرکتاب فرشته در حوالی پل‌صدر رد می‌شوم.
ویژه
​​​​​​​نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد شهبازی با عنوان«چهل‌سال عمرم به خط شد» با حضور استادان برجسته هنر خوشنویسی به‌تازگی افتتاح شده و تا 2اسفند‌ماه برپا خواهد بود.
در ایران صادق هدایت را بیشتر به‌عنوان داستان‌نویس و خالق نوول «بوف کور» می‌شناسند اما صادق هدایت درواقع یکی از نخستین پژوهشگران فولکلور یا فرهنگ عامه در ایران است.
دختران فراری را می‌توان به 3 دسته تقسیم کرد؛  10 دختران گروه اول معمولاً دختران بدسرپرست یا بی‌سرپرستی هستند که معمولاً توسط بستگان درجه اول یا آشنایان، مورد سوء‌استفاده جنسی یا آزار جسمی و روانی قرار می‌گیرند.
طرح روز
​​​​​​​بمبئی: نتایج یک نظرسنجی در مورد سلفی‌های شخصی که توسط یک شرکت متخصص در زمینه لوازم جانبی موبایل انجام شده است، نشان می‌دهد که بیش از ۴۰درصد از دوستداران سلفی، زندگی خود را حین تلاش برای گرفتن سلفی به خطر می‌اندازند.
​​​​​​​نیواورلئان:‌ پلیس آمریکا به خبرنگار‌ها گفت دختر 12ساله‌ای به نام آندره میلر توسط مادربزرگ 66ساله خود اویل میلر، از بیمارستان نیواورلئان ربوده شده است.

عکس روز

عکس روز
جریمه یک میلیارد دلاری

جریمه یک میلیارد دلاری

​​​​​​​آیداهو:‌ عکاسی در آمریکا هنگامی که می‌خواست عکسی از سایت گتی‌ایمیج را در اینترنت بارگذاری کند با پیغام اجبار برای پرداخت قیمت آن روبه‌رو شد، این عکاس به پشتوانه این پیغام شرکت گیت‌ایمیج را به پرداخت یک میلیارد دلار متهم کرد.
بازگشت کشتی باربری پس از توفان
بازگشت کشتی باربری پس از توفان
​​​​​​​دوبلین:‌ گارد ساحلی ایرلند می‌گوید توفان دنیس یک کشتی متروکه را که بیش از یک سال در اقیانوس اطلس رها شده بود به ساحل جنوبی کشور آورده است.
سلامت
​​​​​​​در مطالعه جدیدی پژوهشگران کانادایی به این نتیجه رسیده‌اند که در زمینه نظافت خانه، حفظ تعادل اهمیت دارد زیرا که افراط در تمیزی خانه و اصرار به برق زدن همه‌جا می‌تواند احتمال ابتلا به آسم را تشدید کند.

آتقی و چند قصه دیگر

ویترین
​​​​​​​«آتقی و چند قصه دیگر» مجموعه داستانی است نوشته احمد افقهی که ویراستاری آن به‌عهده غلامحسین سالمی بوده و انتشارات امید رهاوی کتاب‌را منتشر کرده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
نقل است که از ابراهیم ادهم پرسیدند روزگار چون می‌گذرانی؟ گفت: چهار مرکب دارم بازداشته.
​​​​​​​شرکت ایرانی سایپا با همکاری شرکت سیتروئن فرانسه یک خودروی سواری به نام زانتیا را تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.
​​​​​​​پژوهشگران دانشگاه «تورنتو» موفق به اختراع یک کاتالیزور شده‌اند که می‌تواند یکی از مضرترین گازهای گلخانه‌ای را به پارچه، پوشک و سایر موارد تبدیل کند.