24
دو شنبه 16 دی 1398
شماره 7850
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مبارزان میدان بلاک و آنفالو

یادداشت
ما مبارزان عرصه حرفیم، مبارزان صحنه واژه، مبارزان میدان «بلاک» و «آنفالو»؛ این آخری را اما به‌نظرم بهتر از دوتای دیگر بلدیم.
ویژه
2 دهه قبل، وقتی ایالات متحده آمریکا اراده می‌کرد می‌توانست به هرکشوری لشکرکشی کند و منابع و ثروت ملی آنان را به یغما ببرد.
وسط خیابان،  پشت به دهانه بزرگراه،  داشت می‌دوید.
هویت‌سازی‌ از شاخصه‌های قدرت نرم به‌حساب می‌آید و کشورهای توسعه یافته برای تقویت این بخش، آموزش را به‌عنوان رکن اصلی، مدنظر قرار داده و در این زمینه سرمایه‌گذاری طولانی مدت انجام می‌دهند.
طرح روز
​​​​​​​مالمو: تندیس زلاتان ابراهیموویچ، اسطوره فوتبال سوئد و بهترین گلزن تاریخ فوتبال این کشور در شهر زادگاهش، مالمو، بار دیگر هدف حمله تخریبگران قرار گرفت.
​​​​​​​نیویورک: پسربچه‌ 8ساله‌ای در آمریکا پس از ساعت‌ها مشغول‌بودن با بازی خشن‌GTA IV اسلحه‌ای را که در خانه مخفی بوده، پیدا می‌کند و با آن مادربزرگش را به قتل می‌رساند.

عکس روز

عکس روز
مرگ 500میلیون حیوان در استرالیا

مرگ 500میلیون حیوان در استرالیا

​​​​​​​نیوساوت‌ولز: براساس بررسی پژوهشگران دانشگاه سیدنی، تاکنون حدود 500 میلیون حیوان از گونه‌های مختلف، در نتیجه آتش‌سوزی مناطق جنوب‌شرقی استرالیا سوخته و تلف شده‌اند.
مشهور شدن مانکن ویلچری
مشهور شدن مانکن ویلچری
​​​​​​​لندن: یک فروشگاه لباس عروس در انگلستان با گذاشتن مانکن چوبی روی ویلچر، برای معرفی مدل‌ جدید لباس عروس در شبکه‌های اجتماعی مشهور شد.
مهارت
​​​​​​​بهترین هدیه‌ای که هر پدر و مادری می‌تواند به فرزندش بدهد، عزت‌ نفس است؛ چون کودکی در آینده موفق خواهدبود که حس ارزشمندی داشته باشد.

کِلک

بینش نسنجیده و نیازموده برای فراهم آمدن حقیقت کافی نیست، هرچند که بسیاری از مهم‌ترین حقایق نخست به این صورت تجلی کرده‌اند.

کشف مولکول عامل جوش‌های پوستی

سلامت
​​​​​​​پژوهشگران دانشگاه کلمبیا در بررسی‌های خود، مولکولی را شناسایی کرده‌اند که عامل بروز جوش‌ها ناشی از مصرف محصولات آرایشی است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​این رمان 391 صفحه‌ای ویژه نوجوانان است. داستان درباره ادوارد مون است که به تازگی به اعدام محکوم شده و خانواده نابسامانی دارد.
پانزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی، چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ساعت ۱۶:۳0 به تأملی در انگیزه‌های سخن گفتن عارفان از دیدگاه شمس و مولانا اختصاص دارد که با سخنرانی قربان ولیئی، شاعر و عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان درمرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
​​​​​​​مطبوعات انگلیس با انتشار اسناد محرمانه دولتی از توطئه وینستون چرچیل، نخست‌وزیر پیشین این کشور برای سرنگونی ژنرال شارل دوگل، فرمانده نیروهای فرانسوی در جنگ دوم جهانی پرده برداشتند.