24
شنبه 30 آذر 1398
شماره 7836
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هندوانه شب چله

روایت
پدرم آخرهای تابستان یک‌بار هندوانه خرید و گذاشت توی زیرزمین که سرد بود و محل نگهداری موادغذایی. تازه یخچال آمده بود و ما نداشتیم.
ویژه
قطار سریع‌السیر اصفهان،  انگار برای عروسی ریل‌ها دعوت داشته باشد، در ایستگاه‌ها توقف نمی‌کرد و شاید در افق می‌دید که دو ریل‌ بالاخره به هم می‌رسند.
مالت، مستعمره سابق بریتانیا که در دهه 60میلادی مستقل شد، سال‌ها به واسطه یک فیلم هالیوودی با نام «شاهین مالت» در سراسر دنیا شناخته می‌شد.
​​​​​​​ارتباط متقابل جامعه و تئاتر چگونه است؟ هستی اجتماعی تئاتر و «اجرای» امر اجتماعی را چگونه باید تبیین کرد؟ این برهم‌کنش تاریخی چگونه در مقاطع و ساحت‌های گوناگون تعینی فرمی و گفتمانی می‌یابد؟ مقالات و گفت‌وگوهای گردآمده در این کتاب می‌کوشند پرسش‌هایی از این دست را پاسخ دهند.
طرح روز
​​​​​​​آتن:‌ باستان‌شناسان 2 مقبره سلطنتی را که در آن جواهرات و تعدادی ابزار دست‌ساز بشر وجود دارد و قدمت آنها به بیش از 3هزار سال می‌رسد در یونان کشف کرده‌اند.
​​​​​​​نیویورک:‌ شورای نظارتی رقابت بازار در فرانسه، شرکت گوگل را به پرداخت ۱۵۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

عکس روز

عکس روز
سرقت هواپیما توسط یک نوجوان

سرقت هواپیما توسط یک نوجوان

​​​​​​​کالیفرنیا: در ایالات متحده آمریکا، دختری 17ساله قصد داشت هواپیمای King Air 200 را سرقت کند که درحین پرواز دچار حادثه شد.
قهرمانی با کفش ورزشی دست‌ساز
قهرمانی با کفش ورزشی دست‌ساز
​​​​​​​بالاسان: دختر 11ساله‌ای در فیلیپین در حالی چند مدال طلای ورزشی را به‌دست آورده که کفش‌های ورزشی‌اش را خود با بانداژ طبی ساخته است.
دانستنی‌ها
پژوهشگران و مهندسان سازمان فضایی اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که از خاک‌ ماه می‌توانند آجر‌هایی بسازند که انرژی ذخیره را به برق تولید کنند.

یلدا

شعر
یلدا
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
انتشارات «پروزینسکی» و «زارناوکا»، 2قطب اصلی چاپ و نشر کتاب در کشور لهستان، فروشگاهی آنلاین برای فروش کتاب به نوعی در مقابل فروشگاه‌های خارجی مثل آمازون کمپینی ملی را راه‌اندازی کرده‌اند.
​​​​​​​گروهی از محققان کانادایی در تحقیقات خود روی عوامل بروز زوال عقل، قرار گرفتن در معرض سرب را در شروع این بیماری مؤثر دانستند.
​​​​​​​38درصد بنزین مصرفی کل کشور تنها توسط 10درصد از پردرآمدترین افراد جامعه مصرف می‌شود.