24
سه شنبه 12 آذر 1398
شماره 7821
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سیاهی اجتماعی و مفلوکانِ از پا افتاده

بهرام صادقی ۱۵ دی ۱۳۱۵ نجف آباد - ۱۲ آذر ۱۳۶۳، تهران از شاخص‌ترین داستان‌نویسان یکصد ساله ایران است .
ویژه
پس از اینکه نگهبان سالن سینمایی در آمریکا یک بسته پستی مشکوک را مشاهده کرد به مدیر سالن هشدار داد و سپس تمام حاضران در سالن از سینما خارج شدند.
دیگر روزنامه‌نگار نیستم. راستش «محرمعلی‌خان»، سانسورچی درونم فکرهای مرا قیچی می‌کند. روزنامه‌نگاران قدیمی او را می‌شناسند.
پشت چراغ قرمز توقف کرده‌اید. یک نوجوان زباله‌گرد را می‌بینید که یک گونی بزرگ را حمل می‌کند.
طرح روز
کی از شاهدان عینی در شهربازی تایلند، صحنه‌ای وحشتناک را از سقوط چندین دانش‌آموز از وسیله‌ بازی ضبط کرد که این ویدئو به سرعت منتشر و موجب انتقاد از مسئولان این شهر شد.
شیوع سرخک در ساموآ، باعث مرگ دست‌کم 20کودک شد و دولت این ایالت مستقل 200هزار نفری، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

عکس روز

مسجد بادشاهی یکی از مساجد تاریخی لاهور به دستور اورنگ‌زیب‌عالمگیر آخرین امپراتور گورکانی هند در سال 1673میلادی ساخته شد.
مریلین یالوم در ۸۷ سالگی درگذشت

مریلین یالوم در ۸۷ سالگی درگذشت

مریلین یالوم، نویسنده پرکار و مورخ فرهنگی که مضامین کتاب‌هایش شامل تاریخچه زنان به‌عنوان شریک زندگی در ازدواج می‌شد، ۲۰نوامبر در خانه‌اش در کالیفرنیا درگذشت. او ۸۷ ساله بود.
عطر، تأثیر آلودگی هوا بر سلامت را تشدید می‌کند
عطر، تأثیر آلودگی هوا بر سلامت را تشدید می‌کند
برای محافظت از پوست و ریه‌ها در زمان آلودگی هوا، نباید از لوازم آرایشی و عطر استفاده کرد و در مقابل باید کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد‌آفتاب‌های مناسب به‌کار برد.

فروش میلیون‌دلاری خودروی 100دلاری

خانواده‌ای در آمریکا که خودرویی ازکار‌افتاده را به قیمت صددلار خریده بودند با پیشنهاد یک میلیون دلاری ایلان‌ماسک، مدیر شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس مواجه شده و آن‌را فروختند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
اگر فرزندتان نتوانست مطلب، درس یا تمرین‌هایی را درست بفهمد و انجام دهد، باکمال آهستگی و شکیبایی توأم با شوق او را یاری دهید و موارد زیر را فراموش نکنید.
صدوپنجمین شماره همشهری داستان به سردبیری حمید اسلامی‌راد منتشر شد.
«گستره خیال» دربرگیرنده کتاب‌هایی در عرصه تئاتر و سینماست که در نشر نو منتشر می‌شود و «آگوستو بوآل» یکی از کتاب‌های این مجموعه است. متن اصلی کتاب را انتشارات راتلج در مجموعه‌ ارزشمند پرفورمنس پرکتیشنزز اجراگران منتشر کرده است.