24
چهار شنبه 28 فروردین 1398
شماره 7640
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اهمیت نیازهای ثانویه سیل‌زدگان

نقد و نظر
سیلی که امسال دامنگیر مناطق زیادی در کشور ما شد، براساس مطالعات انجام شده دست‌کم در 60-50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است و گستردگی دامنه و ادامه آن در چند دهه گذشته نظیر نداشته است.
ویژه
با شروع مستانه‌ای که بهار امسال داشت و احتمال ادامه بارش‌ها در روزهای آتی، در ایام برپایی نمایشگاه کتاب، ممکن است اوضاع جوی خیلی مساعد نباشد و آسمان سر باریدن داشته باشد.
رادیو، همچنان یکی از رسانه‌های محبوب و پرمخاطب است. عده زیادی در ایران و البته جهان آن‌را به‌عنوان رسانه‌ای همراه و مفید باور دارند.
«نیای غرب» با زیر عنوان نوشتار، عقلانیت و دین در ایران، یونان و بین‌النهرین، نوشته: ژان بوترو، کلاریس هرنشمیت و ژان پی‌یر ورنان، میراث بین‌النهرین را بررسی می‌کند.
طرح روز
نگاه امروز
پاریس: میلیاردر فرانسوی و مالک باشگاه رن فرانسه رانکوئس هنری قصد دارد 100میلیون یورو برای بازسازی کامل کلیسای تاریخی نوتردام پاریس که در آتش سوخته است کمک‌ مالی کند.
نیویورک: آگهی تلویزیونی مایع دستشویی اوه، برای نخستین‌بار در تاریخ تبلیغات ایران وارد بخش نهایی فستیوال تبلیغات نیویورک و نامزد دریافت معتبرترین جایزه جهانی تبلیغات شد.

عکس روز

عکس روز
جدای از زیبایی این قاب، محتویات گوشی سبد‌های مردمان شمال میانمار موسوم به« شان» برای عکاس آسوشیتدپرس جذاب بوده است.
رفتگر بخشنده

رفتگر بخشنده

پکن: آقای ژائو، پیرمرد رفتگر 60ساله چینی است که به‌مدت 30سال برای فقرا و رفع نیازهای آنان تلاش کرده و تاکنون هزینه زیادی را نسبت به درآمدش صرف آنها کرده است.
سگی در 220 کیلومتری ساحل
سگی در 220 کیلومتری ساحل
بانکوک: کارگران یک سکوی نفتی در فاصله 220کیلومتری از ساحل، سگی از نفس افتاده را که در اطراف سکوی شناور آنها در آب شنا می‌کرد نجات دادند.
مهارت
پدر و مادر نباید در خدمت کودک باشند. باید در کاری کمک فرزندشان کنند که او نمی‌تواند انجام دهد.

کِلک

کِلک
وقتی جوون بودم خیال می‌کردم مرگ پدیده ایست مربوط به بدن آدم؛ حالا می‌فهمم که فقط یکی از احوالِ روحی آدمه

چند روایت از بایزید بسطامی

قصه‌های کهن
کسی به درخانه بایزید رفت و آواز داد. شیخ گفت: «که را می‌طلبی!»
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
هیأت داوران جایزه پولیتزر اسامی برندگان این جایزه را اعلام کرد.
عکسی که یک ماهواره فضایی از زمین گرفته بود برای نخستین‌بار شباهت یک مجمع‌الجزایر به اسب آبی را به نمایش گذاشت.
به گفته مدیر شیلات آذربایجان‌غربی هر سال حدود 60تن خرچنگ دراز رود ارس صید و به بازارهای خارجی صادر می‌شود. به گفته وی، صید صنعتی خرچنگ دراز ممنوع است.