7
یکشنبه 16 تیر 1398
شماره 7703
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نگاه کاسبکارانه به جنگل منسوخ شده است

منابع طبیعی
جنگل‌های هیرکانی 2روز پیش در یونسکو به ثبت جهانی رسید و طرفداران محیط‌زیست امیدوارند با این اقدام جنگل هیرکانی از هجوم قاچاقچیان چوب، ویلاسازان، معدن‌‌داران، گردشگران غیرمسئول، چرای بی‌رویه و خارج از ظرفیت جنگل‌ها در امان بماند. به گفته مسئولان، سالانه ۲۵هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی از بین می‌رود.
ویژه
آثار معماری تاریخی شهر قدیم تبریز در محله والمان به‌دلیل گودبرداری در یک پروژه عمرانی کشف شد و اکنون باستان‌شناس‌ها و کارشناسان میراث‌فرهنگی تبریز به این محله رفته‌اند تا شواهد بیرون‌آمده از خاک را بررسی کنند.
گردشگری
انباشت بیش از اندازه زباله، آتش‌سوزی‌های پی‌درپی، تهدید زیستگاه حیات‌وحش و درنهایت نابودی محیط‌زیست در گردشگری غیرمسئولانه به شمال کشور، میانکاله یکی از غنی‌ترین پناهگاه‌های محیط‌زیست و حیات‌وحش ایران را به روی گردشگران بست.

کشتار پرندگان مهاجر از فریدونکنار تا خوزستان

شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر در خوزستان افزایش یافته وسازمان حفاظت محیط‌زیست به‌دلیل وسعت زیاد استان و امکانات کم، توان مقابله با شکارچیان را ندارد
حیات وحش
همزمان با آغاز مردادماه، نخستین دسته از پرندگان مهاجر از گونه خوتکاهای ابرو سفید راهی خوزستان می‌شوند. خوتکاهای ابرو سفید تا مهرماه در خوزستان مهمان هستند و پس از آنها پرندگان مهاجر زمستان‌گذر دیگر به جنوب ایران مهاجرت می‌کنند.

اجرای برنامه احیای زیست‌بوم جزایر دریاچه ارومیه

معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست از اجرای 4 طرح با هدف احیای زیست‌بوم آسیب‌دیده جزایر دریاچه ارومیه و حفاظت حیات‌وحش موجود در این جزایر خبر داد.
قفل بخش قاجاری خانه ملک باز شد
کتابخانه و موزه ملی ملک، بخش نخست بهره‌برداری از خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران با گشایش قسمت قاجاری این خانه به روی گردشگران اجرایی شد.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
280اثر تاریخی از موزه آلیکانته اسپانیا اوایل مهرماه در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می‌شود.
تکلیف عمارت مسعودیه در مرجع قضایی هنوز مشخص نشده و سازمان میراث‌فرهنگی کشور در انتظار رأی دادگاه بدوی برای این عمارت نفیس تاریخی است.