7
چهار شنبه 3 مرداد 1397
شماره 7439
زیست‌بوم
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روز محیط بان و شأن محیط زیست

شلیک 4گلوله به یک رأس گوزن زرد - گونه به‌شدت در معرض انقراض- در محدوده فنس‌کشی شده در پارک پردیسان، از وقایع تلخ و فراموش نشدنی تاریخ حیات‌وحش کشور است.
ویژه
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در دیدار با سفیر هند در ایران پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک ارز دیجیتال را برای توسعه گردشگری مطرح کرد.  آنطور که سازمان میراث فرهنگی خبر داد، علی اصغر مونسان روابط ایران و هند را در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ خوب توصیف کرد اما به سائوراب کومار، سفیر هند در تهران گفت که تبادل گردشگر میان ایران و هند کم است.
تالاب‌های ایران مدت‌هاست حال و روز خوشی ندارند؛ دخالت‌های غیرمسئولانه در این زیست‌بوم‌ها، برداشت آب در بالادست، تخریب و ازهمه مهم‌تر تأمین نشدن حقابه از عواملی است که تالاب‌ها را با وضعیت بحرانی مواجه کرده است. حالا اما رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اسدآباد می‌گوید که تالاب پیرسلمان اسدآباد به‌عنوان یگانه تالاب زنده و طبیعی استان همدان حال مساعدی دارد.

سرباز هخامنشی به وطن بازمی‌گردد

دادستان منهتن حکم بازگشت سرباز 2518ساله هخامنشی به ایران را صادر کرد
سرباز هخامنشی 2518ساله‌ای که 80سال قبل از خاک ایران ربوده و سال گذشته در یک نمایشگاه هنری در نیویورک به فروش گذاشته شده بود، پیش از برپایی حراج به جرم ورود غیرقانونی به خاک آمریکا توقیف و دیوان‌عالی آن کشور رأی داد که به سرعت خاک آمریکا را ترک و به زادگاه خود در ایران بازگردانده شود.