02
دو شنبه 28 آذر 1401
شماره 8668
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کفالت سیاسی؛بازی جدید غرب

گزارش 2
رویکرد برخی دولت‌های غربی در قبال تحولات اخیر در ایران نشان می‌دهد آنان می‌کوشند با استفاده از ابزارهای گوناگون، ضمن ادامه روند مداخله‌جویی در امور داخلی جمهوری‌اسلامی، از یک‌سو ناآرامی‌ها در ایران را همچنان شعله‌ور نگه دارند.
ویژه
شناخت و رفع نیازهای جامعه انسانی معاصر در گرو آن است که حوزه و دانشگاه از مردم، در میان مردم و با مردم باشند.
عباس بدری‌فر، رایزن سفارت ایران در کابل گفت: با توجه به اینکه ماموریت بهادر امینیان، به‌عنوان سفیر پیشین جمهوری‌اسلامی در افغانستان به پایان رسیده.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: تهیه و ارسال بیش ‌از ۲۳۰بسته کارشناسی شامل پیشنهادهای عملیاتی به دولت و مجلس، از اقدام‌هایی به‌حساب می‌آید.
خبر
مصادیق عمده و کلان حقوق عامه درخصوص مقابله با ترک فعل مدیران و کارمندان دستگاه‌های دولتی تدوین و بخشنامه اجرای آن از سوی محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

پاسخ دولت به مطالبات مردم

مسیر ارتباطات مردم با پاستور همپای تنش‌های معیشتی و اجتماعی تقویت شده است
گزارش
پاییز پرتنش اقتصادی، اجتماعی و فشارهای تحریمی خارجی بر دولت سیزدهم، همراه واکنش سریع دولتمردان در پاسخگویی به مطالبات، گفت‌وگوهای اقناعی و تغییرات به نفع مردم بوده است. مشی رئیس دولت سیزدهم بر پرهیز از رفتارهای محافظه‌کاری در جابه‌جایی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های سربسته در ارتباط با مردم بوده است.

2دلیل اهمیت نشست «بغداد2»

حضور ایران در نشست امان از 2جنبه «مذاکرات تهران-ریاض» و «مناسبات ایران و کشورهای عربی» مهم است
کرانه بحرالمیت در کشور اردن عصر امروز سه‌شنبه میزبان نشست «بغداد2» خواهد بود؛ نشستی که با حضور مقام‌هایی از ایران، مصر، عربستان، امارات، قطر، ترکیه، فرانسه، عراق، بحرین و عمان برگزار خواهد شد و ناظران تحولات منطقه‌ای معتقدند از 2جنبه «مذاکرات تهران-ریاض» و «مناسبات ایران و کشورهای عربی» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
امضای برنامه همکاری‌های جامع ایران و نیکاراگوئه
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و دنیس مونکادا، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، در محل وزارت امور خارجه دیدار کردند.