02
شنبه 7 اسفند 1400
شماره 8448
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دولت فسادستیز

یادداشت
در فضای رقابت‌های انتخاباتی خردادماه‌1400 بود که بار دیگر مسئله مبارزه با فساد به یکی از شاخص‌های مناظرات سیاسی و مطالبات مردمی بدل شد.
ویژه
«روابط ایران و ‌جمهوری ‌آذربایجان رو به ‌جلو، در حال توسعه و در مطلوب‌ترین شرایط ممکن است»؛ این آخرین تصویری است که سفیر جمهوری‌ اسلامی ایران در باکو از روابط 2کشور ارائه می‌دهد.
آرایش سیاسی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در پایان سال انتخاباتی1400 در رکود فعالیت جریان اعتدالگرا و اصلاح‌طلب به‌سر می‌برد؛ 9ماه بعد از فصل بهاری انتخابات رقبای جریان مستقر هنوز موفق به بازیابی ساختار سیاسی خود نشده‌اند و چشم‌انداز مشخصی نیز برای حرکت بعدی‌شان ندارند.
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای انجام رایزنی‌های فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، راهی وین شد تا به جمع مذاکره‌کنندگان کشورمان بپیوندد.
غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با همشهری:

سفره مردم را به مذاکرات گره نزده‌ایم

در دولت سیزدهم، از همان ابتدا به آمریکایی‌ها گفتیم می‌خواهیم تحریم‌ها برطرف شود اما اینطور نیست که تصور شود راه برطرف کردن مشکلات تنها از مسیر رسیدن به توافق و مذاکره می‌گذرد
گفت‌وگو
غلامعلی حدادعادل چهره شناخته شده فرهنگی کشور است و کمتر مسئولی در تراز اول کشور وجود دارد که با او در ارتباط نباشد؛ اظهارات و نقطه نظرات حدادعادل اگرچه در حوزه فرهنگی بیشتر نُمود داشته است اما نظرات وی در مسائل سیاسی هم محل رجوع و اعتنای بسیاری از نخبگان کشور است.

هماهنگی با هواپیمایی برای تخلیه اتباع ایران از اوکراین

سخنگوی وزارت امورخارجه در تشریح اقدام‌های انجام شده در زمینه مساعدت به هم‌میهنان مقیم اوکراین گفت: با توجه به پیش بینی‌های دقیقی که در وزارت امورخارجه انجام شده بود.
نقل‌قول‌خبر / محمد جمشیدی
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور