19
شنبه 21 اردیبهشت 1398
شماره 7659
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ترامپ؛ این دیو عربده‌کش...

در حاشیه سیاست
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه مقاومت مردم گردن قلدرهای زمان را خواهد شکست، گفت: مردم عزیز ما در ادامه راه عزت خود به پیامبر اعظمص‌ و امام علیع اقتدا می‌کنند و این دیو عربده‌کش و رئیس‌جمهور کم‌خرد آمریکا و همراهان کم‌خردشان را با تدبیر از صحنه خارج خواهند کرد.
ویژه
ریچارد نفیو، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا، در حساب توییتری خود نوشت: «اگر روحانی همین الان به درخواست ترامپ پاسخ مثبت بدهد و به کاخ‌سفید زنگ بزند و بگوید وصل کنید دفتر رئیس‌جمهوری، جان‌ بولتون ولو با پرواز از پله‌های3 طبقه کاخ سفید، خود را به سرعت می‌رساند تا دستش را روی تلفن بگذارد و تماس را قطع کند.»
محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ضیافت افطار تشکل متبوعش که شامگاه پنجشنبه برگزار شد، با اشاره به انتخابات اسفندماه مجلس اظهار داشت: حال اگر بخواهیم با‌توجه به شرایط گذشته حساب کنیم، در دوره قبل 12هزار نفر برای ورود به مجلس ثبت‌نام کردند.
عکس نگاشت
ضیافت افطاری احزاب، بهانه‌ای برای دور هم نشستن فعالان سیاسی در ایام رمضان است؛ گاه چهره‌هایی که روزه سکوت سیاسی هم گرفته‌اند و در ایام سال کمتر دیده و شنیده می‌شوند در همین ضیافت‌ها آفتابی می‌شوند.
مشارکت مردم دارای پیش‌شرط‌هایی است، باید حق انتخاب را برای افراد قائل شویم و همین می‌تواند انگیزه و اعتماد مردم را نیز فراهم کند.
سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نمازجمعه حرم رضوی با اعلام این موضوع که ‌ماه رمضان ‌ماه آرایش جنگی است، گفت: مقام رهبری فرمودند دشمن به ما اعلام جنگ کرده و ما باید در برابر دشمن آرایش جنگی داشته باشیم.

8میلیارد دلار هزینه پذیرایی از مهاجران

عراقچی: موضوع اخراج یا بازگرداندن مهاجران و پناهندگان به هیچ‌وجه در دستور کار دولت ایران قرار ندارد
دیپلماسی
کنترل هزینه‌ها بخش مهمی از برنامه دولت مقابل تحریم‌های آمریکاست.
فرمانده سپاه و ظریف در راه بهارستان

فرمانده سپاه و ظریف در راه بهارستان

فردا روز پر کار و پر رفت‌وآمدی برای بهارستانی‌هاست، حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست علنی مجلس و حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در نشست ظهر کمیسیون امنیت ملی برای ارائه توضیحاتی در مورد سرانجام برجام از یک سو و برگزاری نشست مشترک مجلس و قوه قضاییه در عصر یکشنبه از سوی دیگر 3 برنامه ای است که آغاز هفته پرکاری را برای مجلسی‌ها رقم زده است.
نهایت نفهمیدن دین به روایت پناهیان
علیرضا پناهیان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای برای کاستن از معنویت جامعه، گفت: همین نقشه‌ها را در کشورهای مسیحی اجرا کرده‌اند و نتایج شوم آن پیداست.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مشهد به‌عنوان رئیس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا انتخاب شد.
نمایندگان در جلسات علنی هفته جاری به بررسی لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، طرح اصلاح ماده60 قانون برنامه ششم توسعه و لوایح موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و دوک‌نشین اعظم لوکزامبورگ و همچنین معافیت وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی می‌پردازند.
این هفته 12نفر از وزرای دولت جهت بررسی مسائل روز کشور و پاسخگویی به سؤالات نمایندگان به کمیسیون‌های مجلس می‌روند.