• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98667
+
-

کافه مجلس

  کنایه فرکانسی صادقی به صداوسیما 
محمود صادقی، نماینده تهران یکی از ضرورت‌های ارتقای کیفیت آموزش مجازی را رفع کاستی‌های زیرساختی فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: صداوسیما فرکانس‌هایی را که در تصرف خود گرفته در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهد تا این وزارتخانه بتواند از طریق این فرکانس‌ها پهنای باند را گسترش بدهد.
به گزارش ایسنا، وی در ارزیابی از تأثیرات، نقاط قوت و ضعف آموزش‌های مجازی انجام شده در شرایط کرونا گفت: ارزیابی دقیق از این موضوع در این مدت امکان‌پذیر نیست، باید مدتی از اجرایی شدن آموزش مجازی بگذرد تا بتوانیم ارزیابی دقیق را در این‌باره داشته باشیم.

  لزوم پاسخگویی حقوقدان‌های شورای نگهبان 
قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: بیش از ۱۸۰نماینده با الحاق یک تبصره به قانون انتخابات موافقت کردند پس مشخص است انگشت روی نقطه حساس گذاشته شده که همین امر کمک می‌کند با اتکای بیشتری این طرح را تصویب کنیم.
او در گفت‌وگو با ایلنا یادآور شد: گرفتاری اینجاست که ما به ۶حقوقدان شورای نگهبان رأی می‌دهیم اما نمی‌توانیم بازخواست‌شان کنیم، از آنها سؤال بپرسیم و بخواهیم عملکردشان را توضیح دهند؛ خب اینجا قانون سکوت دارد که به نوعی این مورد را هم باید در این الحاق جای دهیم تا همانگونه که وزیر را به پاسخ وا‌می‌داریم، بتوانیم این حقوقدانان را هم مورد بازخواست قرار دهیم.

  شائبه سیاسی در یک گزارش اقتصادی 
علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گزارش اخیر تفریغ بودجه٩٧ در آستانه تشکیل مجلس جدید را موجب تقویت شائبه سیاسی‌کاری دانست. او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «رای مجلس دهم به رئیس دیوان محاسبات بر مبنای رعایت سلامت در مدیریت دیوان و امانتداری و کارشناسی در گزارش‌ها بود. 
گزارش حاشیه‌ساز تفریغ بودجه۹۷ علیه دولت که مورد تکذیب مراجع رسمی قرار گرفت و هزینه‌ساز شد، در آستانه تشکیل مجلس جدید و انتخاب رئیس دیوان، شائبه سیاسی‌کاری را تقویت می‌کند.»

  طرحی برای کاهش اختیارات رئیس مجلس 
امیرحسین قاضی‌زاده، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی را برای ایجاد تحول ساختاری در مجلس یازدهم در 7فصل تدوین کرد.
به‌گزارش مهر، این طرح در حوزه قانونگذاری به‌دنبال ایجاد نظام پیش‌نویس طرح‌ها و لوایح، ارتقای عملکرد کمیسیون‌های تخصصی مجلس به‌عنوان مهم‌ترین رکن قانونگذاری، کارآمدسازی صحن علنی مجلس، تعیین زمان رسیدگی به مصوبات مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام، محدودکردن مراجع قانونگذار است.
علاوه بر این، این طرح ذیل راهکارهای مهمی برای کارآمدسازی نظارت مجلس از طریق اعمال مقررات دقیق‌تر و جدی‌تر در سؤال از وزرا، فرایند سؤال از رئیس‌جمهور، استیضاح وزرا و نظارت بر رفتار نمایندگان دارد. طرح مذکور همچنین به‌دنبال تفویض و تقلیل برخی اختیارات رئیس مجلس است.

  در جلسات مجازی نمایندگان مجلس یازدهم چه می‌گذرد؟
حجت‌الاسلام حسین جلالی، منتخب مردم رفسنجان در مجلس یازدهم، با اشاره به جلسات مجازی منتخبان مجلس یازدهم، خبر داد: این جلسات با هدف مشخص کردن اولویت‌های مجلس یازدهم و بررسی مقدماتی برخی مشکلات اساسی کشور است.
به گزارش تسنیم، وی گفت: در این جلسه، نمایندگان از گروه‌های مختلف سیاسی حضور دارند و درباره مسائل جاری روز و مشکلات پیش روی کشور بحث و تبادل نظر می‌کنند.
جلالی افزود: این جلسات ارتباطی با بحث انتخابات هیأت رئیسه ندارد و البته ممکن است نمایندگان نظراتی درباره هیأت رئیسه داشته باشند اما این دلیلی بر این نیست که جلسه مجازی منتخبان ارتباطی با انتخابات هیأت رئیسه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید