• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 17 اسفند 1398
کد مطلب : 96676
+
-

پیشگیری از کرونا در سفر


مسافرانی که صرفا تب، سرفه یا درد عضلانی دارند و هیچ‌گونه شواهدی از تنگی نفس ندارند می‌بایست به‌صورت سرپایی درمان شوند. این افراد لازم است از طریق سامانه 190مشاوره دریافت کنند و همچنین درصورتی که علائم شدید‌تر شد و سفر بیش از یک ساعت بود با سامانه 115تماس بگیرند تا از شدت بیماری اطمینان حاصل شود. بیمارانی که در مسیر مواصلاتی( قطار، هواپیما و...) قرار دارند، ضروری است در محیط مناسب ایزوله شوند و محل حضور قبلی آنها کاملا ضدعفونی شود. همچنین باید از ماسک استفاده کنند. این افراد باید با تماس با شماره 115مورد مشاوره قرار گرفته و نحوه انتقال به مرکز درمانی‌شان مشخص شود.
روش ایزوله کردن بیماران حین سفر
1ـ در زمان برخورد اولیه با بیمار مشکوک: به بیمار مشکوک به کرونا ویروس، یک ماسک طبی داده شود و بیمار به فضایی جداگانه هدایت شود (ترجیحا اتاق ایزوله با در بسته) و بین بیمار با سایر بیماران حداقل یک متر فاصله وجود داشته باشد. به بیمار تأکید شود که هنگام سرفه یا عطسه از دستمال یکبار مصرف استفاده کند یا در بخش بالایی آرنج سرفه یا عطسه کند. درصورت آلوده شدن دست با ترشحات تنفسی، باید دست‌ها را سریعا بشوید یا با مواد ضد‌عفونی کننده، آلودگی‌زدایی کند.
2ـ احتیاطات قطره‌ای: هریک از افرادی که از بیمار مراقبت می‌کنند، درصورتی که در فاصله یک تا 2 متر از بیمار هستند، باید از ماسک طبی استفاده کنند. همچنین می‌بایست بیمار در فضایی قرار گیرد که امکان فاصله‌گذاری(حداقل یک متر) برای پیشگیری از انتقال بیماری رعایت شود. درصورتی که در حال ارائه خدمت به بیماری هستند که دارای علائم تنفسی سرفه و عطسه است کادر درمانی باید از عینک و محافظ صورت استفاده کنند. درصورتی که بیمار از فضای تعیین شده خارج می‌شود حتما از ماسک طبی استفاده کند اما تا جایی که امکان دارد و ضرورت بالینی ندارد سعی شود بیمار از فضای تعیین شده بیرون برده نشود. درصورت استفاده از سرویس‌های بهداشتی و امکانات مشترک با سایر افراد حتما پس از استفاده، محل‌های تردد این افراد با مواد الکلی ضدعفونی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید