• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 22 اسفند 1396
کد مطلب : 9667
+
-

کلاف سردرگم

کلاف سردرگم

مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی روز گذشته برگزار شد. اعضای مجمع ضمن اعلام مخالفت با استعفای رسول خادم، بنی تمیم نایب رئیس وی را طبق اساسنامه به‌عنوان مسئول اداره امور فدراسیون انتخاب کردند. خادم که به‌عنوان آخرین‌نفر در مجمع فوق‌العاده حاضر شده بود بر خلاف دفعات گذشته‌ این‌بار به‌طور صریح از وزارت ورزش و جوانان انتقاد کرد و سپس مجمع را ترک کرد.

   سریال بیانیه‌های رسول خادم
رسول خادم پس از ترک مجمع، بیانیه‌ای خطاب به اعضای مجمع منتشر کرد که بخشی از آن به این شرح است:« با سلام  و درود به اعضای محترم مجمع فدراسیون کشتی به‌ویژه رؤسای محترم هیأت کشتی استان‌ها که یار و یاور کشتی کشور در اجرای برنامه‌های سنگین و فشرده آن بوده و هستند. در این چندسال شاهد مظلومیت مدیریت کشتی کشور در برابر مواضع ناخوشایند آشکار و پنهان وزارت ورزش و جوانان نسبت به ورزش ملی کشور بوده‌اید.از نظر من مشی و مرامنامه عملی مدیریت ورزش در کشور به گونه‌ای است که با روحیات و زوایای رفتاری دیگر متقاضیان محترم کاندیداتوری فدراسیون کشتی، هماهنگی وهمخوانی بیشتری دارد...اجازه بدهیم فردی مسئولیت فدراسیون کشتی را بپذیرد که بتواند با ادبیات و افکار مورد نظر آقایان وزارتی، فدراسیون را اداره کند...شاید این اتفاق کمی از تنهایی ورزش ملی کشور بکاهد...»

   آقای خادم چرا قبلا حرفی نمی‌زدید؟
محمدرضا داورزنی پس از جلسه مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران گفت: «وزارت ورزش نیز پیش از این مخالفت خود را با استعفای خادم اعلام کرده بود. مجمع هم با این استعفا مخالفت کرد و اعضا در تلاش هستند با خادم صحبت کنند تا او به کارش ادامه دهد.» داورزنی درباره صحبت‌های خادم مبنی بر اینکه به دلیل عدم حمایت مسئولان وزارت ورزش و جوانان استعفا داده است، اظهار داشت: «یک سری بحث‌ها درباره حمایت وزارت ورزش از فدراسیون کشتی مطرح شد اما باید بگویم سعی وزارت ورزش حمایت کامل از رشته کشتی است.» معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره صحبت‌های خادم در مجمع و اینکه اعلام کرده بهتر است فردی به جای او سکان هدایت فدراسیون کشتی را به‌دست بگیرد تا همسو با وزارت ورزش باشد نیز گفت:«اختلافی به‌ دلیل همسو یا غیر همسو بودن با خادم نداریم. ما تمام تلاش خود را برای حمایت از فدراسیون کشتی انجام دادیم و از این بابت هم سعی می‌کنیم بیشتر از این‌ها حمایت کنیم.» به گفته یکی از حاضرین پس از ترک مجمع توسط خادم، داورزنی عنوان کرده است که چرا این حرف‌ها را خادم پیش‌تر مطرح نمی‌کرد که وزارت ورزش از کشتی حمایت نمی‌کند و حالا این صحبت‌ها را می‌گوید. همچنین شنیده‌ها از مجمع حکایت از این داشت که اعضای مجمع در صورت استعفای خادم درخواست داشتند تا حمید بنی‌تمیم به‌عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شود.

   سخنگوی مجمع کشتی: طبق قانون، خادم مدتی می‌تواند استراحت ‌کند!
مسعود ریاضی، رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی با اشاره به مخالفت مجمع با استعفای خادم گفت: «طبق ماده 12 اساسنامه این شرایط دیده شده و خادم می‌تواند مدتی را به استراحت بپردازد و نایب رئیس فدراسیون کشتی وظایف او را بر عهده بگیرد. ضمن اینکه خادم غیبتی نداشته و حتی در یکی - دو روز گذشته نیز اسناد مالی را امضا کرده است. البته چندی پیش بخشی از وظایف خود را به نایب رئیس فدراسیون محول کرد.» رسول خادم علاوه بر ریاست فدراسیون کشتی وظیفه سرمربیگری تیم‌ملی کشتی‌آزاد را نیز برعهده گرفته بود و حالا در آستانه مسابقات جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی، تیم‌ملی بدون سرمربی مانده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید