• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 3 بهمن 1398
کد مطلب : 93594
+
-

سرقت؛ شغل اصلی جمال مطرب


مرد جوانی که به جمال مطرب معروف است پس از سرقت از 15خانه در پایتخت دستگیر شد. به گزارش همشهری، سرقت‌های این مرد از چند سال پیش آغاز و در این مدت وی چندبار دستگیر و راهی زندان شد تا اینکه خرداد امسال وقتی از زندان آزاد شد، سرقت‌هایش را از سر گرفت. درحالی‌که سرقت‌های جمال مطرب ادامه داشت، شاکیان نیز یکی پس از دیگری راهی اداره آگاهی می‌شدند تا از دزد خانه‌هایشان شکایت کنند. یکی از آنها مردی بود که 15مردادماه امسال به خانه‌اش دستبرد زده شده بود. او می‌گفت وقتی که در خانه حضور نداشتند، دزدان وارد آنجا شده و 50میلیون تومان پول و طلا سرقت کرده‌اند.
ساختمانی که شاکی در آن زندگی می‌‌کرد مجهز به دوربین مداربسته بود و مأموران با بررسی فیلم‌های ضبط‌شده به تصاویری از سارق پیش از ورود به خانه شاکی دست یافتند. در این تصاویر چهره سارق به وضوح قابل مشاهده بود و وقتی مأموران به بانک اطلاعاتی پلیس مراجعه کردند متوجه شدند که وی مجرمی سابقه‌دار است. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد جمال نام دارد و به «جمال مطرب» معروف است. 
طبق اطلاعات ثبت‌شده، وی پیش از این نیز به جرم سرقت دستگیر و زندانی و آخرین‌بار خرداد امسال از زندان آزاد شده بود. در ادامه تحقیقات مخفیگاه این مرد در خیابان امیری شناسایی شد و تیمی از مأموران راهی آنجا شدند و جمال را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. او به اداره آگاهی منتقل شد و در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت از منزل شاکی و سرقت از 14خانه دیگر به ارزش 2میلیارد تومان اعتراف کرد. متهم مدعی شد: با پرسه‌زدن در خیابان‌ها، زنگ خانه‌ها را می‌زدم و وقتی متوجه می‌شدم صاحبخانه در منزل نیست، از دیوار بالا می‌رفتم و اشیای باارزش مثل طلا، فرش، تلویزیون، لپ‌تاپ و... را سرقت می‌کردم و از خانه بیرون می‌آمدم. پس از آن اموال مسروقه را به 2نفر از دوستانم که در کار خرید و فروش اموال مسروقه بودند، می‌فروختم.
به گفته سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با اعترافات این مرد هر 2 مالخر نیز دستگیر و متهمان با قرار قانونی راهی زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید