• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 13 آذر 1398
کد مطلب : 89442
+
-

دستگیری گروگانگیران 500میلیونی

طراح نقشه ربودن مرد لوسترفروش برای اخاذی 500میلیونی، کسی نبود جز شاگرد اخراجی مغازه.
به‌گزارش همشهری، چند روز پیش صاحب یک فروشگاه لوسترهای آنتیک و گران‌قیمت در راه رفتن به محل کارش بود که در بین راه خودروی پژویی که 4سرنشین داشت سد راهش شد.
3نفر از سرنشینان خودرو پیاده شده و به سمت مرد مغازه‌دار رفتند. آنها اسم و فامیل وی را می‌دانستند و مدعی شدند که مأمور هستند. یکی از آنها برگه‌ای به مرد مغازه‌دار نشان داد و گفت:«گزارش شده که شما پولشویی می‌کنید و نامتان در فهرست بازداشتی‌هاست». به این بهانه مرد مغازه‌دار را سوار بر پژو کردند تا او را به اداره پلیس ببرند اما در بین راه مسیرشان را تغییر دادند و مرد مغازه‌دار را به سمت جنوب تهران بردند و داخل خانه‌ای حبسش کردند. آنجا بود که معلوم شد مردان پژوسوار، مأموران قلابی هستند که هدفشان اخاذی از مرد پولدار بود.

24ساعت بعد
آدم‌ربایان 24ساعت بعد، زمانی که به خواسته‌شان رسیدند، گروگان خود را رها کردند و گریختند اما مرد مغازه‌دار راهی اداره پلیس شد تا از مأموران برای دستگیری آنها کمک بخواهد.
وقتی پیش روی مأموران نشست، گفت: آدم‌ربایان مرا در خانه‌ای زندانی کردند و با تهدید کارت عابربانکم را گرفتند. آنها مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و وقتی متوجه شدند 100میلیون بیشتر پول در کارتم ندارم مجبورم کردند که به خانواده‌ام زنگ بزنم و درخواست 400میلیون تومان پول کنم. ابتدا مقاومت کردم اما آنقدر کتکم زدند که ناچار شدم از ترس جانم تسلیم خواسته‌هایشان شوم. وی ادامه داد: به خانواده‌ام زنگ زدم و گفتم برای انجام معامله‌ای نیاز به پول دارم و از آنها خواستم فورا 400میلیون تومان به حسابم واریز کنند. در کمتر از یک ساعت اعضای خانواده‌ام از طریق شبا پول را به کارتم ریختند.کمی بعد آدم‌ربایان از خانه خارج شدند و کارتم را خالی کردند. پس از آن هم مرا به اطراف تهران بردند و رهایم کردند.

دستگیری
با این شکایت، ‌پرونده به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و بازپرس جنایی دستور تحقیق در این خصوص را صادر کرد. کارآگاهان در نخستین اقدام به اطراف محل گروگانگیری رفتند و موفق شدند از طریق دوربین‌های مداربسته آن اطراف، شماره پلاک خودروی پژوی متهمان را به‌دست آورند. اگرچه پلاک خوانا نبود اما مأموران با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی موفق شدند صاحب پژو را شناسایی کنند. او دستگیر شد و در بازجویی‌ها مدعی شد که 3نفر از دوستانش به او پیشنهاد همکاری داده‌اند و او قبول کرده است. راننده مدعی بود که گروگان را نمی‌شناسد و صرفا به‌خاطر پول وارد این ماجرا شده است. با راهنمایی وی، 3گروگانگیر که خود را مامور جا زده بودند دستگیر شدند. آنها اعتراف کردند که از سوی فردی به نام بهنام اجیر شده‌اند تا مرد مغازه‌دار را گروگان بگیرند و اخاذی کنند. آنها اقرار کردند که پس از اجرای این سناریو سهم خود را گرفته و از انگیزه بهنام بی‌اطلاع بودند. چراکه آنها هم گروگان را نمی‌شناختند و فقط شنیده بودند مردی پولدار و میلیاردر است. با اعترافات این 3گروگانگیر، بهنام که دستور آدم‌ربایی داده بود دستگیر شد. او در بازجویی‌ها گفت: من 3گروگانگیر را اجیر کردم و آنها هم با راننده پژو به محل مورد نظر رفتند و مرد مغازه‌دار را ربودند. نقشه را من کشیدم اما زیرنظر شهروز. او از دوستانم است که پیش از این در مغازه لوسترفروشی گروگان کار می‌کرد. وقتی از او شنیدم که صاحبکارش پولدار است و حق او را نداده پیشنهاد گروگانگیری دادم. شهروز هم قبول کرد چرا که به‌دنبال راهی برای انتقام از مرد پولدار بود.
با اقرار بهنام، آخرین عضو این باند که شهروز بود بازداشت شد. او در بازجویی‌ها گفت: بیش از یک سال در مغازه مرد گروگان کار کردم. او خیلی پولدار بود اما حقوق مرا به‌درستی پرداخت نمی‌کرد. همیشه از او طلب داشتم و اگر درخواست پول می‌کردم مرا تحقیر کرده و بی‌احترامی می‌کرد. اذیت‌هایش ادامه داشت تا اینکه در نهایت اخراجم کرد. حق و حقوقم را هم به‌درستی پرداخت نکرد و همین باعث شد از او کینه به دل بگیرم. وی ادامه داد: چند وقت قبل وقتی پیش دوستم بهنام رفته بودم و موضوع را برایش تعریف کردم او پیشنهاد گروگانگیری و اخاذی داد. من هم قبول کردم اما اصلا فکرش را نمی‌کردیم که شکایت کند و لو برویم. وی ادامه داد: با500میلیون تومان که از شاکی اخاذی کردیم دلارخریدیم و بین ما 6نفر تقسیم شد.
این متهمان پس از اقرار به گروگانگیری و اخاذی، برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید