• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82698
+
-

قاچاق پرندگان شکاری درگز به کشورهای عربی

رئیس پارک ملی تندوره: صیادان از استان‌های جنوبی کشور برای صید پرندگان شکاری همچون بالابان، بحری، شاهین طرلان و لاچین به درگز می‌آیند...

تیتر یک
قاچاق پرندگان شکاری درگز به کشورهای عربی

پرندگان شکاری و ارزشمند شهرستان مرزی درگز در شمال خراسان رضوی توسط صیادان استان‌های جنوبی کشور شکار شده و به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌شوند. به گزارش ایرنا، رئیس پارک ملی تندوره گفت: طی روزهای اخیر ۲ گروه صیادی در شهرستان درگز دستگیر شدند که از آنان 4 بهله دلیجه و یک بهله لیل و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط شد.«حسین اصلاحی» افزود: این صیادان از استان‌های جنوبی کشور برای صید پرندگان شکاری همچون بالابان، بحری، شاهین، طرلان و لاچین به درگز می‌آیند تا آنها را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قاچاق کنند.

این پرندگان در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تفریح و شکار مورد استفاده قرار می‌گیرند.مساحت پارک ملی تندوره ۳۵ هکتار و ۵۴۰ متر‌ مربع و گستره منطقه حفاظت شده آن ۹ هکتار و ۲۵۰ متر‌ مربع است. این پارک ملی و منطقه حفاظت شده تندوره در شمال خراسان رضوی نزدیک مرز ترکمنستان، منطقه‌ای کوهستانی دارای صخره‌‌ها، تپه ماهورهای متعدد، دره‌های ژرف و پرشیب و پوشیده از گیاهان مختلف است. همچنین یکی از بهترین زیستگاه‌های جانوران وحشی به ‌ویژه پرندگان شکاری و همچنین قوچ و میش اوریال به شمار می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید