مواد غذایی نیمهمنجمد؛ هزینهبر یا بهصرفه؟
توسعه زندگی شهرنشینی و مشغله و کمبود وقت خانمهای خانهدار موجب شده تا علاوه بر افزایش سهم غذاهای آماده و انواع فستفود در سفره مصرفی خانوارهایی با درآمد متوسط، استفاده از محصولات غذایی نیمهپخته یا نیمهمنجمد در این خانوارها نیز رایج شود. به گزارش همشهری، برخلاف گذشته که خانوارها در فصل تولید برخی اقلام محصولات کشاورزی را خریداری و برای فصول سرد سال ذخیرهسازی میکردند، این روزها خرید اقلامی مانند ذرت شیرین، سیبزمینی خلالی و سایر محصولات کشاورزی نیمهآماده جایگزین ذخیرهسازی قبلی خانوارها شده است. گرچه حتی برای خرید مواد غذایی نیمهآماده منجمد نیز با توجه به نوع و کیفیت آن باید هزینههای متفاوتی پرداخت کرد که در مقایسه با خرید، آمادهسازی و ذخیرهکردن آن در فصول فراوانی بهمراتب بیشتر است اما در دسترس بودن اینگونه مواد غذایی نیمهمنجمد یا نیمهپز برای آمادهسازی انواع غذا، مزیتی است که مشتریان اینگونه اقلام را به پرداخت این هزینههای مازاد ترغیب میکند.
قیمت برخی انواع محصولات غذایی نیمهمنجمد در میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران