• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73111
+
-

آمادگی اصفهان در برابر بارش‌های رگباری

در استان اصفهان
آمادگی اصفهان در برابر بارش‌های رگباری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جاری شدن روان آب در برخی شهرهای شمالی و شرقی استان به خاطر هشدارهای قبلی خسارتی به همراه نداشته است.

«منصور شیشه‌فروش» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به بارش‌های رگباری در مناطق شمال، شمال شرق و غرب استان در برخی شهرها مانند کاشان، قمصر، اردستان و نطنز، روان‌آب ایجاد شد اما خسارتی به همراه نداشت.
وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های امدادی و جاده‌ای و اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با پیامدهای بارش‌های رگباری، اظهار کرد: این وضعیت هوا به‌ویژه وزش باد شدید و صاعقه در این هفته نیز در مناطق مختلف استان و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

شیشه‌فروش با بیان این‌که تیم‌های مختلف شهرداری، راه و شهرسازی و هلال احمر در آماده‌باش هستند، خاطرنشان کرد: از آنها خواسته شد نسبت به بازگشایی دهانه پل‌ها برای کنترل روان‌آب‌ها اقدام شود.
وی میزان بارش‌ها در شهرهای مختلف استان را 2 تا 9 میلی‌متر اعلام و اضافه کرد: با توجه به احتمال وقوع صاعقه به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می‌کنیم در این زمینه مراقبت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به غرق شدن 44 نفر در این استان از ابتدای امسال تاکنون، تصریح کرد: 12 نفر آنها در استخرهای کشاورزی غرق شدند.
اداره کل هواشناسی اصفهان نیز اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان است. بر این اساس در بیشتر مناطق استان، آسمان کمی ابری، بعداز ظهرها افزایش ابر گاهی وزش باد به‌نسبت شدید و در نیمه غربی استان رگبارهای پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید